چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۰۵
کد خبر: ۱۱۰۴۸۹
|
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌ بیت (س) با اشاره به تعطیلی موقت مراسم‌های حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: رسالت ما نشر معارف اهل بیت (ع) است و تمام تلاش خود را می‌کنیم که در این مسیر اتصال زنجیره بیماری کرونا را قطع کنیم.
مراسم‌های حرم حضرت معصومه (س) موقتاً تعطیل شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حجت‌الاسلام مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) با بیان اینکه یکی از رسالت‌های فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها نشر معارف اهل‌بیت (ع) است، گفت: در شرایط امروز که با شیوع بیماری کرونا مواجه هستیم رویکرد اصلی حرم مطهر به سمت استفاده از فضای مجازی رفته و حجم قابل توجهی برنامه رسانه‌ای تولید و در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.

معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا خدماتی که در مجموعه‌های وابسته به آستان مقدس مانند موزه و کتابخانه انجام می‌شود به حداقل رسیده و با رعایت فاصله فیزیکی و دستورالعمل های بهداشتی مانند ضدعفونی دست‌ها در تمام ورودی‌ها و استفاده اجباری از ماسک صورت می گیرد تا ما به اتصال زنجیره این بیماری کمک نکنیم.

وی با اشاره به اینکه رواق‌های حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها بسته است و فقط صحن‌ها باز است و مردم در فضای باز می‌توانند زیارت کنند، افزود: توصیه‌های ایمنی مرتب از بلندگوهای حرم مطهر پخش می‌شود و خادمان هم به زائران تذکر شفاهی می‌دهند و فرش‎ها و مهرهای حرم مطهر بعد از هر وعده نماز ضدعفونی می‌شود تا در کنار نشر معارف اهل بیت(ع) دغدغه ستاد ملی مبارزه با کرونا در زمینه سلامت مردم مرتفع شود.

احمدی با بیان اینکه در این ایام به خاطر شیوع بیشتر کرونا تصمیم بر تعطیلی مراسم حرم به صورت موقتی گرفته شده است، گفت: نیایش صبح‌گاهی و برنامه‌های سخنرانی و مداحی قبل از ظهر، قبل از مغرب و بعد از عشاء در حرم مطهر برگزار نمی‌شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌ بیت (س) در رابطه با موکب حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در عراق که هر ساله در عمود ۱۰۸۰ پذیرای زائران بود، اظهار کرد: امسال به خاطر اینکه شرکت کنندگان در مراسم پیاده روی اربعین حسینی خود عراقی‌ها هستند و از طرفی هم آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها یک مکان بین‌المللی است تلاش کردیم که موکب را توسط خادمان عراقی و برای پذیرایی از زائران عراقی فعال کنیم و پذیرایی حداقلی آب، چای و میوه را داشته باشیم.

وی افزود: از آنجایی که هرگونه تجمع و راهپیمایی در داخل کشور ممنوع شده است، قرارگاه فرهنگی جهادی فاطمی در داخل کشور فعالیت می‌کند و مردم می‌توانند نذورات خود را به حساب قرارگاه فرهنگی جهادی فاطمی واریز کنند و این مبالغ صرف تهیه اقلام بهداشتی می شود. تهیه اطعام برای زائران به ویژه محرومین نیز در دستور کار است و مردم می توانند از طریق سایت آستان مقدس به نشانی www.amfm.ir در بخش هدایا و نذورات کمک های خود را انجام دهند.

احمدی تأکید کرد: همچنانکه مقام معظم رهبری به صراحت فرمودند، آنچه مهم است دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا است و با توجه به این که دغدغه سلامت مردم بسیار مهم است توصیه ما این است که مردم از مراجعه به مرزها خودداری کنند و زیارت اربعین را از راه دور انجام دهند و زائرانی که به حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها و دیگر اعتاب مقدس تشریف می‌آورند با رعایت همه مسائل بهداشتی و حفظ فاصله و استفاده از ماسک و ضدعفونی دستها در ورودی ها باشد و امیدواریم به برکت سیدالشهدا(ع) هرچه زودتر شاهد نابودی این ویروس باشیم و امور به حالت عادی خود برگردد.
نظر شما