سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۱۰۵۲۹
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
آلبوم «مرثیه ناتمام» شامل آوازهایی برای اربعین، توسط مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مشارکت مرکز موسیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، «مرثیه ناتمام» عنوان تازه ترین محصول امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی با مشارکت مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

این آلبوم با آواز چهار خواننده موسیقی دستگاهی ایران امیر مداح، سید هاشم احمدوند، رضا طیبی و حمید خزایی با اشعاری از محمدعلی بهمنی، علیرضا قزوه، غلامرضا طریقی، غزاله شریفیان، سید محمد مهدی شفیعی، میلاد عرفان پور، بیت الله جعفری و محمد مهدی سیار در هشت قطعه تولید شده است.

در این آلبوم برای فرهنگ سازی صحیح در موسیقی عزاداری به بهره گیری از دستگاه ها و آوازهای ایرانی از جمله راست پنجگاه، سه گاه، نوا، چهارگاه، شوشتری و دشتی پرداخته شده است.

در توضیحات تکمیلی این آلبوم آمده است:

«هنر آواز خوانی از دیرباز در آئین های سوگواری و تعزیه سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) حضوری پر رنگ، جدی و انکار ناپذیر داشته است، به گونه ای که برترین تعزیه خوانان گذشته، برترین آواز خوانان دوره خود نیز بوده اند. آواز خوانانی مسلط به زیر و بم، فراز و فرود و ظرایف این هنر ملی ایران و علاوه بر این به اعتقاد بر رستاخیز کربلا با شور و شوق تمام، نغمات جان بخش خود را سرداده اند.

این اثر که با حضور شاعران و آواز خوانانی از سه نسل مختلف آماده شده است نشانه ای از ادامه حیات پر افتخار ۲ هنر شعر و آواز و تلفیق هنرمندانه این ۲، در این مرز و بوم و تلاشی برای ادای دین و پاسداشت حادثه عاشورا، در جهت فرهنگ سازی صحیح ارائه اثر هنری فاخر مرتبط با این واقعه تاریخی در عصر حاضر است.»

نظر شما