پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۵
کد خبر: ۱۱۰۶۱۰
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
رئیس سازمان صداوسیما در حکمی حمید شاه‌آبادی را به معاونت سیمای این سازمان و «علی بخشی‌زاده» را به معاونت صدا منصوب کرد.
تغییرات در رسانه ملی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،  حمید شاه‌آبادی که از مهر ۹۶ تاکنون سکان معاونت صدای سازمان صداوسیما را بر عهده داشته است دانش‌آموخته دکترای فلسفه تطبیقی است و از شهریور ۹۵ هم قائم‌مقامی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت رسانه ملی و ریاست مرکز طرح و برنامه سازمان را بر عهده داشته است.

معاون جدید رئیس سازمان در امور سیما همچنین از سال ۹۲ تا ۹۵ مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم بوده است و پیش از آن نیز در دولت دهم معاونت هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه کاری خود دارد.

رئیس رسانه ملی در حکم معاون سیما با تأکید بر سرلوحه قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب به‌مثابه منشور خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی تصریح کرده است: «با توجه به جایگاه، گستره مخاطب و میزان اثرگذاری سیمای جمهوری اسلامی ایران در ارتقاء و تعمیق اخلاق در جامعه و نیز حفظ و اعتلای فرهنگ، هویت و سبک زندگی ایرانی اسلامی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موسع هنری و حرفه‌ای، سرمایه انسانی متعهد و پرتلاش سازمان و حوزه متبوع، در ارتقای کیفی و هنری تولیدات رسانه‌ای با ابتنا بر مطالعات مخاطب پژوهی و به‌کارگیری الگوی کارآمد مدیریت پیام اهتمام جدی به عمل آورید.

بهبود روندها و فرآیندهای تولید و پخش برنامه‌ها، تخصصی سازی شبکه‌ها متناسب با هویت و مأموریت‌های محوله، افزایش کمی و کیفی ضریب نفوذ برنامه‌های سیما در جامعه با تولید برنامه‌های فاخر نمایشی، مستند و افزایش جذابیت‌های بصری، غنای محتوایی و توان نشاط‌آفرینی در قالب برنامه‌های سرگرمی، تفریحی و طنز؛ توجه ویژه به برنامه‌های تعاملی و ایجاد امید و انگیزه ملی ازجمله مهم‌ترین محورهای مسئولیت معاون جدید سیماست که رئیس سازمان صداوسیما در حکم وی به آن تأکید کرده است.»

عبدالعلی علی عسکری همچنین از خدمات و تلاش‌های ارزشمند و صادقانه دکتر سید مرتضی میرباقری در چهار سال گذشته در معاونت سیمای رسانه ملی قدردانی کرد.

همچنین علی بخشی‌زاده که پیش از این به‌عنوان رئیس مرکز نظارت و ارزیابی صداوسیما فعالیت داشت به معاونت صدای رسانه ملی منصوب شد. 

رئیس سازمان صداوسیما در حکم معاون صدا با اشاره به کارکردهای اختصاصی و ظرفیت‌های بی‌بدیل رادیو تصریح کرده است: با نصب‌العین قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب به‌مثابه منشوری برای خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی و به‌منظور تعمیق هرچه بیشتر ارتباط با مخاطبان دیرین و جذب شنوندگان جدید، در بالا بردن کیفیت، ایجاد تنوع و افزایش جذابیت برنامه‌ها باهدف گسترش دین، اخلاق، امید، آگاهی و ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی در میان آحاد جامعه اهتمام جدی به عمل‌آورید.  

توجه به مقوله مهم مخاطب‌پژوهی و ذائقه‌سنجی از طریق تسهیل برقراری تعامل میان رادیو و شنوندگان فرهیخته آن، پاسخگوی به نیازها و مطالبات افکار عمومی، استفاده از آثار موسیقایی فاخر حاوی اشعار اصیل شاعران متعهد، تنوع‌بخشی به برنامه‌ها با لحاظ سلایق، فرهنگ‌ها و تنوع قومیتی کشور و نمایش کارآمدی نظام در عین نقد منصفانه ازجمله مهم‌ترین محورهای مأموریت رئیس سازمان صداوسیما برای معاون جدید صدا به شمارمی رود. 

علی عسکری همچنین از خدمات و تلاش‌های ارزشمند و صادقانه حمید شاه‌آبادی در سه سال گذشته در معاونت صدا قدردانی کرده است.

علی بخشی‌زاده دانش‌آموخته کارشناسی ارشد علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی است و پیش از این در دو مقطع رئیس مرکز نظارت و ارزیابی سازمان بوده است و همچنین مدیریت شبکه دو سیما را در کارنامه کاری خود دارد.  
بخشی‌زاده از آزادگان دفاع مقدس است که به مدت هشت سال دربند رژیم بعث عراق بوده است و از یاران و نزدیکان سید آزادگان دفاع مقدس حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی (ره) به شمارمی‌رود.

برچسب ها: رسانه ملی ، انتصابات
نظر شما