سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۰
کد خبر: ۱۱۰۶۱۸
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی، هفت هنر عاشورایی از نگاه هنرمندانی که با موضوع عاشورایی آثار خود را خلق کرده‌اند، توسط نگارخانه کلک خیال در فضای مجازی منتشر ‌شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در هنر نقاشی به معرفی و نمایش آثار حسن روح الامین با عنوان «به رنگ خون» ، هنر گرافیک نمایشگاه گروهی «سیره حسینی»، در هنر عکس به معرفی اعظم حشمتی و نمایش آثارش با عنوان «قاب عاشورا»، هنر سینما به معرفی سه کارگردان مطرح ایرانی فریبرز صالحی، شهرام اسدی و احمد رضا درویش که به بررسی واقعه عاشورا پرداخته‌اند، با عنوان «از سفیر تا رستاخیز» پرداخته شد. 

در هنرحجم نمایشگاه گروهی نمادها و المان‌های عاشورایی و کاربرد آن در فضاسازی شهری با عنوان «تجلی شهادت»، در هنر موسیقی به معرفی امیر توسلی سازنده موسیقی متن سریال مختارنامه با عنوان «نوای کربلا» و در هنر نمایش، به معرفی مجید خسرو آبادی و بیان تاریخچه این هنر در ایران زمین با عنوان «راوی کربلا» پرداخته شده است.

تولیدات هفت هنر عاشورایی از طریق صفحه اینستاگرام نگارخانه کلک خیال فرهنگ‌سرای اخلاق به نشانی @kelkkhial.gallery قابل رویت است. 

نگارخانه کلک خیال در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار، در طبقه دوم فرهنگ‌سرای اخلاق واقع است.

نظر شما