پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۱۰۷۶۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
لطفی با اشاره به برگزاری جشنواره فصل همدلی:
یک پیشکسوت سینما و تلویزیون با اشاره به برگزاری جشنواره فصل همدلی، گفت: هنرمندان از هر سبک و سیاق میتوانند وارد میدان شده و در مسیر قدردانی از کادر درمان قدم بگذارند.
هنرمندان ایثار مدافعان سلامت را برای آیندگان ایران ثبت کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،غلامحسین لطفی پیشکسوت و بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه تاثرگذارترین و مهم‌ترین پادزهر مقابله با بیماری کرونا، همکاری و پشتیبانی مردم از کادر درمان است، گفت: مطمئنا مردم می‌توانند با رعایت نکات بهداشتی که در وهله نخست به نفع و حافظ جان خودشان است، کادر درمان را در انجام وظایف مهم و خطیرشان در خصوص شکست کرونا یاری و پشتیبانی کنند؛ کسی نمی‌تواند نقش مردم در تضعیف و نابودی کرونا را انکار کند.
وی با توجه به مشقت‌هایی که از روز‌های نخست شیوع کرونا متحمل مسئولان حوزه سلامت و کادر درمان شده است، اظهار کرد: اکنون که کادر درمان با تمام وجود و با چشم‌پوشی از تمام لذت‌هایی که از ابتدای سال جدید تاکنون می‌توانستند ببرند، همواره در سختی و دشواری برای نجات جان همنوعانشان شبانه‌روز تلاش کردند، بی‌انصافی در حق کادر درمان است که برخی از ما به واسطه بی‌توجهی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوله‌بار و وظایف این عزیزان را سنگین‌تر کنیم.
لطفی با تاکید بر این که کادر درمان خسته، اما همچنان پرقدرت و با انگیزه‌ای قوی در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارد، افزود: باید بپذیریم که همسو بودن مردم با اهداف و سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کادر درمان و وزارت بهداشت یقینا انگیزه کادر درمان را در این مسیر ارتقا می‌دهد؛ کرونا دیر یا زود شکست خورده و از بین خواهد رفت، اما زیبنده نیست که امروز با بی‌توجهی به مسائل بهداشتی، در مقابل تمام ازخودگذشتگی‌های کادر درمان خجل و شرمسار باشیم.
این هنرمند کشورمان با بیان اینکه امروز کادر درمان جزو فداکارترین افراد هستند که صادقانه و خالصانه به کمک عموم مردم در مبارزه با کرونا در میدان و معرض خطر هستند، ادامه داد: نه تنها امروز و در مواجه با این بیماری، بلکه پس از شکست کرونا هم باید بیش از هر زمان دیگر قدردان کادر درمان باشیم.
لطفی تصریح کرد: امروز پرستاران، پزشکان و کادر درمان نماد از خودگذشتگی و مدافعان حقیقی سلامت هستند و بی‌شک این ایثار و از خودگذشتگی مخلصانه ستودنی است که نمی‌توان این حجم از اخلاص و فداکاری را با هیچ زبان و تصویری بیان کرد.
وی با تاکید بر تلاش مسئولان و به خصوص متولیان فرهنگی کشور در راستای ثبت و ضبط مجاهدت‌های کادر درمان برای نسل‌های آینده، اظهار کرد: امروز زمان برای قدردانی از کادر درمان مهیا شده است؛ به این منظور که هنرمندان از هر سبک و سیاق میتوانند وارد میدان شده و در این مسیر قدم بگذارند.
این بازیگر تلویزیون گفت: به عنوان مثال راه اندازی نمایشگاه عکس با مضمون به تصویر کشیدن مجاهدت‌های کادر درمان توسط عکاسان، قصده سرایی و سرودن اشعاری در وصف جهادگران کادر درمانی از سوی شعرا، تهیه فیلم نامه‌ای در خصوص ساخت سریال و حتی اثری سینمایی در همین خصوص به شدت در زنده نگه داشتن فداکاری‌های کادر درمان هم برای جامعه کنونی و هم برای آیندگان مهم و تاثیرگذار است.
پیشکسوت سینمای کشورمان در ادامه راه‌اندازی جشنواره‌ها و پویش‌های مردمی در مسیر تقدیر از کادر درمان را یکی دیگر از عوامل روحیه دهنده و انگیزه بخش به کادر درمان توصیف و تصریح کرد: وقتی میبینیم که فرهنگسرای اندیشه برای برجسته کردن اقدامات کادر درمان با اتکا به تمام ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد و بدون چشم‌داشت به کمک و حمایت از نهاد‌های فرهنگی خاص به میدان آمده، نشان از اوج احساس تکلیف متولیان این فرهنگسرا دارد؛ در حقیقت عدم وابستگی فرهنگسرای اندیشه به بودجه‌ای خاص، نشان می‌دهد برای ادای دین به کادر درمان نباید منتظر حمایت از سوی مسئولان بود.
لطفی با تاکید بر اینکه امروز کادر درمان بر گردن مردم حق بزرگی دارند، خاطر نشان کرد: هر کسی به زعم خود باید خستگی را از چهره کادر درمان بزداید، مردم با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و مسئولان با فراهم‌سازی مقدمات برنامه‌ها و همایش‌هایی به منظور تقدیر و تجلیل از کادر درمان لذا امیدوارم در آینده‌ای نزدیک شاهد روز‌های خوب در کشور باشیم.

مطالب مرتبط
نظر شما