پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۰۴
کد خبر: ۱۱۰۸۱۱
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
همزمان با آغاز هفته نیروی انتظامی و با هدف تجلیل از زحمات کادر انتظامی کشور ایت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در مراسم صبحگاه مشترک ستاد فرماندهی ناجا شرکت کرد.
تاکید رئیس قوه قضائیه و فرمانده ناجا بر ارتقای امنیت و ارامش در جامعه از طریق مردم داری و مردم باوریبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، آیت‌الله " سید ابراهیم رئیسی" رئیس قوه قضاییه، صبح امروز همرمان با آغاز هفته نیروی انتظامی (27 مهرماه)در مراسم صبحگاه مشترک ستاد فرماندهی ناجا، با بیان اینکه نیروی انتظامی ما باید نیرویی مهربان، با تدبیر و مقتدر جلوه کند، اظهار داشت: تمامی عزیزان در نیروی اننظامی و در جای جای کشور برای حفظ نظم و امنیت تلاش می‌کنند و مجاهدانه نمی‌گذارند افراد قانون شکن، هنجارشکن و شرور، امنیت مردم را به مخاطره بیندازند لذا صمیمانه از ایشان در این حوزه‌ها تقدیر می‌کنم.

رئیس قوه قضاییه، تصریح کرد: اولین مؤلفه‌ اقتدار جامعه و نیروی مقتدر، دین مداری و ایمان به خداست؛ آنچه به انسان قدرت می‌بخشد، ذات مقدس کبریایی است؛ قدرت و توانایی از آن اوست، انسان‌های مومن به خدا و کسانی که دین‌مدارند، به اعتبار ارتباط با قدرت لایزال الهی، قدرتمند هستند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه دومین مولفه اقتدار، توجه به مردم، مردم‌داری و مردم باوری است، تصریح کرد: بدانید که قدرت در جامعه ما از آن مردم متدین است؛ آنچه دشمن را از هرگونه اقدامی علیه مردم ما و از هرگونه حمله و تعرضی بازداشته ، عبارت است از مهمترین مولفه‌های قدرت که مردم متدین هستند.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: اتصال با مردم و مردم متدین در صحنه حماسه آفرین، اقتدار می‌آفریند که این مهم نیز دومین نکته‌ای است که در اقتدار آفرینی نقش دارد و ارتباط صمیمانه و خدمتگزاری برای مردم و باور داشتن مردم متدین در صحنه، اقتدارآفرین است.

آیت‌الله رئیسی، روحیه انقلابی و خطرپذیری را سومین نکته اقتدار دانست و ادامه داد: نیروی با اعتقاد به خدا و برای خدمت به مردم، آمادگی خطر پذیری دارد و خود را در همه جا سپر قرار می‌دهد تا به مردم لطمه‌ای وارد نشود و امنیت مردم در خطر قرار نگیرد که این خطر پذیری جانفشانی و ایثار، اقتدار می‌آفریند.

تاکید رئیس قوه قضائیه و فرمانده ناجا بر ارتقای امنیت و ارامش در جامعه از طریق مردم داری و مردم باوری

رئیس دستگاه قضا خطاب به جوانان برومندی که امروز در نیرو‌های مسلح، در بین مردم عزیز و در نیروی انتظامی ما آماده خطر پذیری و جان فشانی هستند؛ افزود: روز اول ربیع الاول روزی است که یادآور جانفشانی امیرالمومنین (ع) در بستر پیامبر است؛ این روز بسیار مبارک بوده و روزی است که جلوه یک ایثار بزرگ و جانفشانی ماندگار به نام امیرالمومنین (ع) ثبت شده که برای حفظ جان پیامبر جان جانان عالم هستی، جان خود را در خطر می‌اندازد.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: این روحیه همان روحیه انقلابی است که همواره فرماندهی معظم کل قوا از همه نیرو‌ها و از همه دست‌اندرکاران در کشور مطالبه دارند که باید نیروی انتظامی، قوه قضائیه، مجلس، دولت و همه بخش‌های در کشور باید انقلابی بیاندیشند و عمل کنند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: روحیه انقلابی یعنی روحیه‌ای که هیچ مانعی را برای انجام وظیفه و ایجاد امنیت در جامعه، ایجاد رفاه اجتماعی، ایجاد اجرای عدالت در جامعه به رسمیت نشناسد.

آیت الله رئیسی در ادامه با اشاره به جریان توابین در زمان پس از قیام عاشورا، خاطرنشان کرد: جریان توابین جریان مهمی در تاریخ است و درس‌های بسیاری دارد و درس مهم آن زمان شناس بودن است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه تفاوت بین عاشوراییان و توابین در همین نکته است، گفت: برای نیرو‌های مسلح ما به ویژه نیروی انتظامی زمان شناسی مهم است و در زمان خود اقدام مدبرانه باید صورت گیرد.

وی اظهار کرد: برای یک قاضی، مدیر و نیرو هم امر زمان شناسی بسیار اهمیت دارد.

آیت الله رئیسی اذعان کرد: یکی از مولفه های اقتدار برای مردم و نیروهای مسلح وجود رهبر معظم انقلاب است که امروز عمود این خیمه است و این جایگاهی است که ایشان با رهنمودهای خود نیرو‌های در صحنه را هدایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اقتضائات اقتدار با اعمال خشونت تفاوت دارد، گفت: امروز پلیس‌ در برخی نقاط جهان مورد نفرت مردم است؛ در آمریکا پلیس منفور است؛ چون خشونت را در میان معترضان پیشه کرده است.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه بین مقتدر بودن و اعمال خشونت فرق است، بیان کرد: اعمال خشونت با نشان دادن قدرت سلاح و جایگاه، بر مردمی که امروز در میدان در آمریکا و اروپا عدالت خواهی می‌کنند و زانو را بر گلوی آن‌ها قرار دادن و صدای آن‌ها را خفه کردن، اقتدار نیست.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اقتدار در پلیس مردمی جلوه گر است، حمایت از مردم و حفظ امنیت آنها را از شاخصه‌های پلیس مقتدر دانست و خطاب به نیروی انتظامی عنوان کرد: مقتدرانه در برابر سارقان حرفه ای، سارقان سابقه دار، قاچاقچیان مواد مخدر و قاچاق سازمان یافته و اشرار باید ایستاد.

وی تاکید کرد: کسانی که فضای مجازی را ناامن و امنیت اجتماعی و جامعه را مختل می‌کنند، باید شناسایی و برخورد صورت گیرد.

آیت الله رئیسی، قانون مدار بودن برای نیروی انتظامی و همه نیرو‌ها را نکته مهم و محوری دانست و اذعان کرد: امروز عزیزان ما که کار انتظام بخشی در جاده‌ها و شهر‌ها را بر عهده دارند کار مهمی را انجام می‌دهند و باید با جدیت و قانونمندانه این موضوع پیگیری شود تا روز به روز شاهد کاهش جان باختن هم وطنان در جاده‌ها و شهر‌ها به دلیل بی نظمی‌ها باشیم.

رئیس قوه قضائیه افزود: مرزبانان جانفشان بزرگوار ما شبانه روز با چشمان تیزبین از مرز نگهبانی می‌کنند و امروز برای همه مسئولان، مرزبانی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ضرورت دارد تا با چشمی باز نفوذ و ناهنجاری‌ها را رصد کنند و در مقابل قانون شکنان بایستند.

وی تاکید کرد: دستگاه قضائی و همکاران ما در سراسر کشور حامی نیرو‌های در میدان و نیرو‌های انتظامی هستند که به صورت قانونمدار در میدان عمل می‌کنند و بازوی توانای قوه قضائیه هستند و در تصمیم سازی و تصمیم گیری بسیار تاثیرگذار است.

آیت الله رئیسی در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: باید از همه جانفشانی‌ها و ایثارگری‌ها و از خطرپذیری عزیزان در نیروی انتظامی صمیمانه تقدیر کنم و برای همه آن‌ها از خداوند متعال طلب مزید توفیق دارم تا ان شاءلله روز به روز جلوه نیروی انتظامی و نیرو‌های مسلح بیشتر شود و مردم عزیر پلیسی را با سه خصوصیت مهربانی، تدبیر و اقتدار در میدان ببینند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: هفته نیروی انتظامی فرصت مغتنمی است برای بیان جلوه های خدمتگزاری مدافعان نظم و امنیت و تجلیل از مجاهدینی که امنیت، آرامش و اقتدار ایران اسلامی مرهون تلاش ها و ایثارگری های بی وقفه و شبانه روزی آنان است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار "حسین اشتری" نیز پیش از سخنرانی رئیس قوه قضائیه در مراسم صبحگاه عمومی ناجا که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، اظهارداشت: با کسب اجازه و اهداء سلام و تحیت به محضر مقدس قطب عالم امکان حضرت ولی ا... الاعظم (روحی و ارواحنا فدا) و تبریک ورود به ماه ربیع الاول و هفته نیروی انتظامی و با ادای احترام به روح مطهر امام راحل، شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی، مدافع حرم به ویژه سردار دلها سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهیدان سبزپوش نظم و امنیت و همچنین برای رهبر فرزانه و فرمانده حکیم و شجاع، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) آرزوی سلامتی و طول عمر باعزت داریم.

وی ادامه داد: حضور رئیس محترم قوه قضائیه آیت الله رئیسی در جمع مجاهدان سبزپوش وادی نظم و امنیت در اولین روز هفته ناجا را خیرمقدم عرض کرده و گرامی می داریم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور ادامه داد: هفته نیروی انتظامی فرصت مغتنمی است برای بیان جلوه های خدمتگزاری مدافعان نظم و امنیت و تجلیل از مجاهدینی است که امنیت، آرامش و اقتدار ایران اسلامی مرهون تلاش ها و ایثارگری های بی وقفه و شبانه روزی آنان است.

تاکید رئیس قوه قضائیه و فرمانده ناجا بر ارتقای امنیت و ارامش در جامعه از طریق مردم داری و مردم باوری


سردار اشتری با بیان اینکه شعار امسال هفته ناجا "با هم برای امنیت و سلامت"نمایانگر آن است که مدافعان امنیت در کنار مدافعان سلامت از دو نعمت امنیت و سلامت برای آرامش و آسایش جامعه پاسداری می کنند، گفت: این هفته را به همه فرماندهان، مدیران و یکایک کارکنان خدوم نیروی انتظامی و خانواده محترم آنان همه پیشکسوتان و بازنشستگان ناجا و همچنین به خانواده معزز شهدا و جانبازان عزیز این نیرو تبریک عرض می نمایم.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با درک صحیح از شرایط و موقعیت حساس کشور، با اتکال به خدا، بهره گیری از تدابیر حکیمانه ولی امر و فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) و همچنین بسیج همه توان و ظرفیت های انسانی، مادی و معنوی خود و ایثار و از خودگذشتگی ماموران خدوم، در میدان پاسداری از امنیت و آرامش مردم، حضوری فعال یافته و با صلابت، قاطعیت، قدرت و اقتدار در مقابل قانون ستیزان، جامعه گریزان، هنجارشکنان و عوامل مخل نظم و امنیت جامعه ایستادگی می کند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور به اقدامات این نیرو در مقابله با ویروس کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی تمامی ظرفیت درمانی و بیمارستانی خود را برای ارائه خدمت به مردم عزیز در اختیار متولیان امر قرار داده و در زمینه فاصله گذاری اجتماعی، کنترل ترددها و سفرها و مقابله قاطع با سوداگران و احتکارکنندگان اقلام بهداشتی و درمانی، همکاری و حضوری فعال داشته و شهدایی را نیز در این راه تقدیم کرده است که برای آنان آرزوی علو درجات دارم.

سردار اشتری با بیان اینکه در کنار فعالیت ها برای کمک به حوزه سلامت و برقراری نظم اجتماعی؛ ارتقاء امنیت و آرامش و افزایش احساس امنیت در جامعه، اولویت اساسی برای نیروی انتظامی به شمار می آید، تصریح کرد: هنگامی که پدیده اوباش گری و جولان اراذل و اوباش موجب احساس ناامنی در برخی مناطق شد، این نیرو با اقتدار و صلابت به مقابله با اراذل و اوباش پرداخته و قاطعانه از جان و مال و ناموس مردم در مقابل این گردنکشان و اوباشان دفاع کرد.

فرمانده ناجا اذعان کرد: همراهی و پشتیبانی قوه قضائیه از این طرح و همچنین برخورد قاطعانه این قوه با هنجارشکنان، موفقیت طرح و در نتیجه افزایش رضایتمندی و احساس امنیت در جامعه را در پی داشته و موجب شد تا ناامن کنندگان محیط زندگی و کسب و کار مردم، پیام اقتدار و قاطعیت نظام در برخورد با هر عامل ناامنی را دریافت کنند.

سردار اشتری با بیان اینکه از حمایت ها و قاطعیت قوه قضائیه، خصوصا رئیس دستگاه قضا در این زمینه تشکر و قدردانی می کنم، گفت: برخورد قاطع با اخلال گران اقتصادی در زمینه ارز، احتکار و گرانفروشی، مقابله موثر با قاچاق کالا، حفاظت و پاسداری از مرزهای کشور، انتظام بخشی به عبور و مرور و کاهش تصادفات و جان باختگان حوادث رانندگی، مقابله اثربخش با جرایم به ویژه سرقت، رصد مستمر فضای مجازی و صیانت از حریم خصوصی و حقوق شهروندان در فضای مجازی از مهمترین اقدامات ناجا در ارتقاء نظم و امنیت در کشور است.

فرمانده ناجا به برگزاری مراسم محرم و صفر که امسال بواسطه شرایط خاص کشور، به صورت استثنایی برگزار شد، اشاره و بیان کرد: نیروی انتظامی در این مراسمات نقش و حضوری تعیین کننده داشت.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: در درون سازمان نیز حرفه ای گرایی، ارتقاء مهارت های علمی و تخصصی، مهارت های اجتماعی، صیانت و صحت عمل و همچنین هوشمندسازی پلیس با رویکرد حرکت از پلیس الکترونیک به پلیس هوشمند مورد توجه ویژه است.

وی با بیان اینکه بر خود لازم می دانم از تلاش های شبانه روزی و ایثارگری های همه فرماندهان، مدیران و کارکنان خدوم و زحمتکش ناجا و خانواده محترمشان تقدیر و تشکر کنم، گفت: هر چند ماموران خدوم ناجا، خدمتگزاری به مردم عزیز را بدون هیچ چشمداشتی، فریضه و افتخاری بزرگ برای خود می دانند و رضای الهی را بهترین اجر برای خود می دانند اما توجه به منزلت کارکنان و کاهش دغدغه های معیشتی آنان بویژه در زمینه تامین مسکن از اولویت های نیرو است تا بتوان بخشی از این مجاهدت ها و تلاش ها را جبران کند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور در خاتمه گفت: فرماندهان، مدیران و کارکنان نیروی انتظامی با خدای خود عهد بسته اند که تا پای جان در راه حراست و پاسداری از امنیت و آرامش مردم و حفظ ارزش های والای اسلامی و اعتلاء و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده و در این مسیر، شهادت را فوزی عظیم می دانند.

انتهای پیام/


نظر شما