پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۵
کد خبر: ۱۱۰۸۸۲
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
قدیانی در کارزار کرونا روزی ۴ عنوان کتاب برای سرگرمی و فراغت کودکان منتشر کرده است.
قدیانی و انتشار روزی ۴ عنوان کتاب در کارزار کرونابه گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ وهنر، مؤسسه انتشارات قدیانی در نیمه اول سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۱۵ عنوان کتاب را به بازار نشر عرضه کرد که از این میان ۱۷۵ عنوان چاپ اول و ۴۴۰ عنوان تجدید چاپ بوده است.

این کتاب‌ها دارای تنوع فراوانی هستند که در معنا و مفهوم با یکدیگر متفاوت‌اند و توانسته‌اند سلیقه‌های مختلف را با اندیشه‌های متفاوت در برگیرند.

از آنجا که  صحبت راجع به حفاظت جنسی و جسمی با بچه‎ها برای پدر و مادرها دشوار است، قدیانی در این راستا اقدام به چاپ مجموعه‌ ۱۲ جلدی تألیفی سروده مریم اسلامی کرده که در حال چاپ است و علاوه بر این ۶ جلد کتاب هشدارهای جنسی و جسمی با عناوین (آیا رازی داری؟، اگر غریبه‌ای به تو نزدیک شود چه می‌کنی؟، بدنم مال خودم است، با غریبه‌ها جایی نمی‌روند، خانم پلیس در مورد غریبه‌ها چه گفت؟ با غریبه‌ها حرف نمی‌زنم اثر جنیفر مور با ترجمه‌ پرستو عوض زاده) منتشر کرده است.

آموزش احکام برای بچه‌ها نیز از دید این انتشارات دور نمانده و در این راستا مجموعه ۸ جلدی داستان‌واره‌های احکام برای بچه‌ها اثر سید محمد مهاجرانی را منتشر کرده است.

این ناشر در ادامه رسالت ترویج ادبیات کهن برای کودکان مجموعه ۱۲ جلدی قصه‌های تصویری از کیمیای سعادت اثر مژگان شیخی و مجموعه ۸ جلدی قصه‌های تصویری از عبید زاکانی را به روایت فریبا کلهر با زبانی ساده با هدف آشنایی کودکان با آثار کهن ادبیات فارسی منتشر کرده است. در این کتاب‌ها علاوه برنکات آموزشی از تصاویر گرافیکی بسیار زیبا برای جذب هرچه بیشتر این گروه کم سن و سال به ادبیات کهن ایران زمین استفاده شده است.

از دیگر مجموعه‌های جذاب منتشر شده برای کودکان مجموعه ۶ جلدی ماجراهای من و اژدها اثر استیو هرمن با ترجمه اکرم کرمی است که در قالب داستان مهارت‌های زندگی را به کودکان آموزش می‌دهد و این مهارت‌ها در وجود کودک نهادینه می‌شود. این مجموعه تا ۲۷ جلد ادامه خواهد داشت.

انتشارات قدیانی سلامت جسمی و روانی کودکان را فراموش نکرده و با چاپ ۶ عنوان کتاب از سری کتاب‌های کوچولوهای ورزشکار برای ۱ تا ۵ ساله‌ها به صورت بوردبوک و بسیار با کفیت با عناوین: فوتبال بازی می‌کنم، بسکتبال بازی می‌کنم، اسب سواری می‌کنم، راگبی بازی می‌کنم، جودو بازی می‌کنم و تنیس بازی می‌کنم نوشته ایملی بومن، تصویرگری جاناتان لاندومرد و ترجمه راضیه خوئینی رشته‌های ورزشی را به کودکان معرفی و آن‌ها را ترغیب به داشتن تحرک و  ورزش کردن می‌کند.

نوجوانان جزو گروه سنی است که برای این مؤسسه اهمیت ویژه‌ای دارد. برای این گروه سنی نیز مجموعه ۴ جلدی رمان سرزمین اسطوره اثر کاتارینا ورزی با تصویرگری فرهاد جمشیدی منتشر شد. در این مجموعه مخاطب با اژدها، جانوران، اسطوره‌ها و طلسم روبرو می‌شود، موضوع این مجموعه چهارجلدی فانتزی کودکانه در یک جهان دیگری می‌گذرد و قهرمانان ۱۱-۱۲ ساله از کودک تا نوجوان دارد.

 از دیگر رمان‌های جذاب منتشر شده برای نوجوانان رمان هشت جلدی ماجرایی‌ها اثر انید بلیتون با ترجمه شهناز صاعلی است. که همراه با چهار بچه با هشت ماجرای شگفت انگیز و سرگرم کننده پا به سرزمین ماجراهای ناخواسته می‌گذارید و پس از مواجهه با خطرهای فراوان در قصر هولناک و عبور از دره‌های مرموز، کوهستان‌های ترسناک، دریاهای اسرار آمیز و رودهای عجیب، وارد جزیره خطر می‌شوید.

دختری به نام شمعدونی آدامسی، مانی و دختران رنگان، جاسوس پنجاپنج و ماجراهای سرزمین آوانتیا از دیگر رمان‌های منتشر شده برای این گروه سنی است.

این ناشر سرگرمی برای بزرگسالان را نیز فراموش نکرده و مجموعه‌ ۵ جلدی طراحی و رنگ آمیزی برای بزرگسالان  را منتشر کرده است.

در سال۹۹ نشر قدیانی به چاپ رمان‌های ارزشمند و مشهور جهان با زبانی روان و ساده پرداخت و از این طریق توانسته است در آشنا کردن نسل جوان و نوجوان ایران با ادبیات جهان نقش مهمی را ایفا کند از جمله این کتاب‌ها می‌توان به جین ایر اثر شارلوت برونته با ترجمه صبا کرمی، ماجراهای اونلی و یادداشت‌های شخصی ال . ام مونتگمری اثر ال. ام. مونتگمری با ترجمه سارا قدیانی، اِما اثر جین آوستن با ترجمه‌ نسرین علی‌محمدی، کلاف سردرگم اثر ال ام مونتگمری با ترجمه حسام برجیسیان را منتشر کرده است.
نظر شما