پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۱۰۸۹۰
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
جدول پخش شبکه کودک موضوع‌محور شد
مدیر شبکه کودک گفت: جدول جدید پخش شبکه کودک برای انتخاب بهتر خانواده‌ها، از 27 مهر ماه، آغاز ماه ربیع‌الاول چینش تازه‌ای براساس موضوعات موردنیاز کودکان پیدا کرده تا به اهداف تربیتی این شبکه بیشتر کمک کند.
گام بلند برای رسیدن به الگوی رسانه مربیبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،»، محمد سرشار»، با اعلام این خبر افزود: از این پس، روزهای پنج‌شنبه و جمعه، چینش متفاوتی از برنامه‌ها و پویانمایی ها را دارا خواهند بود تا شبکه کودک میزبان رسانه‌ای جذابتری در روزهای تعطیل باشد.

مدیر شبکه کودک گفت: انتخاب برنامه‌ها براساس موضوع کلی آنها نیز، برای خانواده‌ها راحت تر شده است. به عنوان نمونه از این پس، هر روز ساعت 14 موضوع «سبک زندگی اسلامی ایرانی»، ساعت 15:30 «ورزش»، ساعت 18 «تربیت انقلابی»، ساعت 19 «دانش»، ساعت 19:30 «داستان های خانوادگی نوستالوژیک»، ساعت 21 «محیط زیست» و ساعت 21:30 «ادبیات کهن» موضوعات کلی برنامه‌های تلویزیونی یا آثار داستانی کانال نهال خواهند بود تا کودکان 6 تا 12 سال، محتوای تربیتی متنوع و غنی‌تری را تماشا کنند.

سرشار اعلام کرد: در عین حال، با کاهش اساسی سهم پویانماییهای خارجی، تعداد عناوین خارجی پخش‌شده به پنج عنوان در روز کاهش یافته و ساعات پربیننده بیشتری به پویانمایی ها و برنامه‌های ایرانی اختصاص یافته است.

وی ابزار امیدواری کرد با ایجاد نهضت تولید آثار داستانی پویانمایی و رئال ایرانی در کشور، روزی فرا برسد که سهم آثار خارجی در جدول پخش شبکه کودک، به میزان حداقل و فقط با هدف تبادل فرهنگی و آموزشهای میان‌فرهنگی باشد.
نظر شما