جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۳۳
کد خبر: ۱۱۰۹۷۳
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
مدیرعامل خانه سینما اعلام کرد: امکان تولید می‌بایست در شرایط فعلی بیشتر فراهم باشد، همه ما مقصریم بیش از ۶، ۷ ماه است که بر سر نظام نمایش خانگی جدالی بی پایان برقرار است تولید کننده‌ها نمی‌دانند مجوزشان را از کجا بگیرند.
جدال بی پایان بر سر مجوز نمایش خانگی/ نیروی انسانی مهمترین عنصر فرهنگی هنری استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، منوچهر شاهسواری  مدیرعامل خانه سینما در برنامه شهر فرنگ شبکه خبر با اعلام این خبر که از 22 صنف دارای شناسه ما در این لحظه 19 صنف سراسری کشوری شدند گفت: اصناف ما قبل از این استانی و محلی بودند، اما الان هر کرگردانی در هر کجای ایران عضو انجمن کارگردانان ماست. 

مدیرعامل خانه سینما با اشاره به وخامت شدید حال سینما در ایام کرونایی گفت: ما در دورانی به سر می‌بریم که نظام توزیع نمایش متوقف است، سالن‌های سینما تعطیل است و نظام توزیع و خدماتی وابسته تعطیل است. 

او گفت: امکان تولید می‌بایست در شرایط فعلی بیشتر فراهم باشد، همه ما مقصریم بیش از ۶، ۷ ماه است که بر سر نظام نمایش خانگی جدالی بی پایان برقرار است تولید کننده‌ها نمی‌دانند مجوزشان را از کجا بگیرند.

شاهسواری با اشاره به این که سینما بدون سرمایه امکان حیات و بقا ندارد گفت: مهمترین عنصر فرهنگی و هنری نیروی انسانی آن است که داریم این نیروی انسانی بی بدیل را از دست می‌دهیم و در ایام کرونا می‌گذاریم گوشه خیابان. 

او با بیان این که به همه هنرمندان متناسب با شرایطشان در صورت ابتلا به کرونا رسیدگی می‌شود گفت: به هر حال باید با این شرایط زندگی کرد و همه همکاران ما به شدت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و به شکایات در خصوص رعایت نشدن الزامات بهداشتی حتما و در اسرع وقت رسیدگی می‌کنیم. 

مدیرعامل خانه سینما گفت: شرایط تولید فیلم سینمایی به علت کرونا فراهم نیست نمایش خانگی فرصتی مناسب است، اما نمی‌دانیم به کجا باید مراجعه کنیم همکاران من به کجا باید مراجعه کنند؟ 

شاهسواری گفت: اهالی هنر و فرهنگ نظام بازنشستگی توهین آمیزی دارند نوع بیمه همکاران من مشاغل آزاد است و از هیچ نوع بیمه بیکاری نمی‌توانند برخوردار شوند بالاخره باید این موضوع اساسا اصلاح شود و چاره‌ای برای این اندیشید. 

مدیرعامل خانه سینما در ابتدای صحبت هایش درباره انتخابات خانه سینما هم توضیحاتی داد. 
نظر شما