جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۴
کد خبر: ۱۱۰۹۷۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
استاندار اردبیل گفت: با پیگیری های فراوان خانه مرحوم استاد سلیم موذن زاده ثبت ملی شده و در آینده به موزه مفاخر تبدیل می شود.
خانه موذن زاده اردبیلی موزه مفاخر می‌شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، اکبر بهنام‌جو صبح امروز در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت مرحوم موذن زاده اردبیلی اظهار کرد: برای خرید خانه با ارزش مرحوم موذن زاده اردبیلی با محوریت استانداری و همکاری شهرداری اردبیل کار کارشناسی باید صورت گیرد تا ۲ ماه آینده تکالیفی که برعهده شهرداری گذاشته شده انتقال این خانه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه جایگاه و شان و منزلت مفاخر استان باید حفظ شود افزود: شان و منزلت مرحوم موذن زاده ملی و حتی بین المللی بوده و مراسم بزرگداشت باید در شان سلطان الذاکرین برگزار شود.

استاندار اردبیل ضمن تقدیر از دلسوزان و دغدغه‌مندان فرهنگ استان تصریح کرد: موذن زاده‌ها به بزرگداشت و مقبره سازی نیاز ندارند بلکه این ما هستیم که به آنها نیاز داریم و برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید جایگاه و مقام مفاخر را حفظ کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: سبک مداحی موذن زاده اردبیلی نیز ثبت ملی شده است و این استاد مسلم مداحی و اذان بخشی از فرهنگ استان تلقی می‌شود.

بهنام جو در رابطه با تاسیس موسسه مرحوم سلیم موذن زاده اردبیلی گفت: اهداف، اساسنامه، نام موسسه و اعضای هیأت امنای پیشنهادی اعم از حقیقی و حقوقی باید مشخص شود و طبق نظر نماینده ولی فقیه در استان موسسه موذن زاده اردبیلی با رویکرد مشخص راه اندازی شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: در راس کارهای فرهنگی هرگونه اظهار نظر امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان برای ما فصل الخطاب است.

وی همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی در اجرای برنامه‌ها را ضروری بر شمرد و گفت: تشکل‌های مردم نهاد، خانه فرهنگ و هنر استان و سایر تشکل‌ها برای برگزاری مراسم چهارمین سالگرد مرحوم موذن زاده اردبیلی در دوم آذر برنامه‌ها و پیشنهادهای خود را ارائه دهند.
نظر شما