جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۱۱۰۰۰
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
دوره‌های آموزشی «زبان اشاره» و «مشاوره ویژه ناشنوایان به زبان اشاره» با همکاری انجمن ملی زبان اشاره ایران در فرهنگ‌سرای خانواده برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، با هدف حل مسائل و مشکلات افراد دارای مشكل شنوايي با حضور مهدیه مهدویان (دکتری روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی) «مشاوره به زبان اشاره» به ناشنوایان ‌و والدین دارای فرزند ناشنوا ارائه می‌شود.

همچنین به منظور ارتباط راحت تر و بیش‌تر با ناشنوایان در محیط خانواده و جامعه با شعار (یادگیری زبان اشاره یک نوع کارآفرینی است) با حضور اساتید و مدرسان مجرب انجمن ملی زبان اشاره ایران دوره آموزشی «زبان اشاره» برگزار می‌شود.

در باور عمومی، زبان گفتاری تنها راه ارتباط و اندیشه است. اما زبان اشاره ناشنوایان امکانات کاملی در خود دارد و با آنکه از اساس دارای ساختاری مستقل از زبان گفتاری است، ارزش زبانی برابر با گفتار دارد.

فدراسیون جهانی ناشنوایان امسال شعار روز جهانی زبان اشاره را اینگونه تعریف کرده است: «زبان اشاره، حقی برای همه» کودکان، زنان، سالمندان و تمام افراد ناشنوا و حتی شنواست که می‌خواهند با یکدیگر تعامل داشته باشند.

فرهنگ‌سرای خانواده در خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی(یوسف آباد) خیابان بیست و یکم- بوستان واقع شده است .

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر با شماره ۸۸۷۱۲۸۳۹ تماس بگیرند.

همچنین برنامه‌های مجازی این مرکز در صفحه‌های Farhangsara_khanevade @ و Ketabkhanekhanevade @ قابل دسترس علاقه مندان است.
نظر شما