شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۰
کد خبر: ۱۱۱۰۲۹
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
«منوچهر ایرانپور»‌ عضو هیات مدیره انجمن انجمن معماران ایران و «عباس معیری» نقاش پیشکسوت، دار فانی را وداع گفتند.
درگذشت یک معمار و یک نقاش پیشکسوت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، منوچهر ایرانپور از معماران پیشکسوت، روز گذشته در بیمارستانی در تهران درگذشت. او در طراحی و ساخت برج و میدان آزادی، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه مدیریت و وزارت میراث فرهنگی همکاری داشت.

همچنین نقش مدیریتی در ایجاد ساختمان‌هایی نظیر موزه هنرهای معاصر تهران، موزه فرش، موزه رضا عباسی، موزه آبگینه، فرهنگسرای نیاوران، پارک جمشیدیه، موسسه سینمایی فارابی و موزه قرآن ایفا کرد.

 ایرانپور عضو هیأت‌مدیره انجمن‌های علوم و فنون و معماران ایران بود و با انجمن زرتشتیان تهران نیز همکاری داشت. او سال ۱۳۹۵، کتابخانه شخصی خود را که شامل کتاب‌های نفیس معماری و فرهنگی و هنری بود، به کتابخانه اردشیر یگانگی (از کتابخانه تخصصی ایران باستان و دین زرتشت، واقع در خیابان جمهوری) اهدا کرد.

درگذشت یک معمار و یک نقاش پیشکسوت«عباس معیری» هنرمند نگارگر، نقاش و مجسمه‌ساز هم روز گذشته (شنبه سوم آبان‌ماه) بعد از تحمل یک دوره بیماری، در پاریس از دنیا رفت.

او متولد ۱۳۱۸ در رشت بود اما پس از کسب دیپلم از مدرسه هنرهای زیبای تهران، از سال ۱۹۷۰ برای ادامه تحصیل به فرانسه رفت. به همین دلیل در جامعه هنری فرانسه شناخته است و برخی از آثارش توسط موزه لوور خریداری شده.

آخرین نمایشگاه آثار مجسمه، طراحی، نقاشی، نگارگری معیری در سال ۱۳۹۷ در گالری شیرین به نمایش درآمد
نظر شما