چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۸
کد خبر: ۱۱۱۰۷۱
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
ویژه‌برنامه شادپیمایی «سلام آقا» همزمان با آغاز سالروز امامت امام زمان(عج) در قالب سه دستگاه تریلر حامل هنرمندان نمایش عروسکی در پایتخت برگزار ‌شد.
شادپیمایی تریلرهای «سلام آقا» در تهران + تصاویربه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، این برنامه امروز دوشنبه به همت قرارگاه جهادی تئاتر کودک و نوجوان زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با عنوان پویش «تئاتر برای همه بچه‌ها» و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شرایط اپیدمی بیماری کرونا از ساعت ۹ صبح آغاز شد و تا ساعت ۱۹ ادامه دارد.


حسین عالم بخش رییس پردیس تئاتر تهران در این باره اظهارداشت: این قرارگاه با همکاری سازمان‌ها و نهادهایی از جمله سازمان بوستان‌ها و فضای سبز، موسسه فرهنگی هاتف شهر، ویژه‌برنامه شادپیمایی «سلام آقا» را به مناسبت سالروز امامت امام زمان(عج) با هدف ایجاد شادی و نشاط برای کودکان و نوجوانان و عموم مردم که این روزها در حال مبارزه با بیماری کرونا هستند، برگزار می‌کند.


شادپیمایی تریلرهای «سلام آقا» در تهران + تصاویر

«حسین عالم‌بخش» با اشاره به حضور حدود ۵۵ هنرمند عرصه تئاتر کودک و نوجوان در ویژه برنامه شادپیمایی «سلام آقا» بیان کرد: این هنرمندان در قالب گروه‌های نمایشی با سه تریلر از سه منطقه شرق، غرب و جنوب شهر تهران شروع به حرکت کرده و هنگام اذان ظهر در ایوان انتظار میدان ولیعصر(عج) برای برپایی نماز جماعت حاضر می‌شوند و پس از اقامه نماز به مسیر خود ادامه می‌دهند و در نهایت در پردیس تئاتر تهران به سفر خود پایان خواهند داد.

وی افزود: گروه نمایشی «هاپوخان» به کارگردانی «حسین عالم‌بخش» از فرهنگسرای اشراق واقع در خیابان جشنواره در مسیرهای بزرگراه شهید باقری، بزرگراه شهیدسردار سلیمانی، بزرگراه مدرس، میدان هفتم تیر، بلوار کریم خان زند و میدان ولیعصر(عج) حرکت می‌کند.

شادپیمایی تریلرهای «سلام آقا» در تهران + تصاویر


«عالم‌بخش» بیان کرد: مسیر برگشت این گروه نمایشی میدان ولیعصر(عج)، بلوار کشاورز، خیابان فلسطین، خیابان انقلاب، بزرگراه امام علی(ع)، بزرگراه شهید محلاتی، خیابان شاه‌آبادی جنوب و پردیس تئاتر تهران است.

وی اظهارداشت: گروه نمایشی «الف مثل احساس» به کارگردانی «رضا فقیهی» از میدان آزادی در مسیرهای خیابان شهیدمحمدعلی جناح، میدان صادقیه، بلوار مرزداران، خیابان شهیدگمنام، خیابان فاطمی، خیابان جویبار، بلوار کشاورز، میدان ولیعصر(عج) حرکت می‌کند.

شادپیمایی تریلرهای «سلام آقا» در تهران + تصاویر


دبیر قرارگاه جهادی تئاتر کودک و نوجوان گفت: مسیر برگشت این گروه نمایشی میدان ولیعصر(عج)، خیابان ولیعصر(عج)، میدان راه آهن، خیابان شهیدهرندی، باغ آذری، بزرگراه بعثت، خیابان خاوران و پردیس تئاتر تهران است.

«عالم‌بخش» افزود: گروه رسانه‌ای «نقاره خانه» به کارگردانی «میلاد جباری مولانا» از پردیس تئاتر تهران در مسیرهای خیابان خاوران، بزرگراه بعثت، میدان بهمن، بزرگراه شهیدنواب صفوی، میدان جمهوری، خیابان جمهوری، خیابان کارگر شمالی، بلوار کشاورز، میدان ولیعصر(عج) حرکت می‌کند.

وی بیان کرد: مسیر برگشت این گروه نمایشی میدان ولیعصر(عج)، خیابان ولیعصر(عج)، خیابان شهیدمطهری، بزرگراه صیاد شیرازی، خیابان سبلان، بزرگراه امام علی(ع)، بزرگراه محلاتی، بزرگرا بسیج، خیابان بقایی، پردیس تئاتر تهران است.
شادپیمایی تریلرهای «سلام آقا» در تهران + تصاویر

رئیس پردیس تئاتر تهران گفت: این گروه‌های نمایشی در حال حرکت هستند و تجمعی هم ایجاد نخواهند کرد، کودکان و نوجوانان حتی برای دقایق کوتاه می‌توانند از منازل خود از اجرای این گروه‌ها و پخش موسیقی بهره‌مند شوند و اگر امکان داشته باشد در مقابل بعضی از بیمارستان‌های کودکان هم توقف کوتاهی خواهیم داشت.

قرارگاه جهادی تئاتر برای کودک و نوجوان

«عالم‌بخش» درباره شکل‌گیری قرارگاه جهادی تئاتر کودک و نوجوان اظهارداشت: پردیس تئاتر تهران تیرماه امسال با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اقدام به ایجاد نخستین قرارگاه جهادی تئاتر در کشور با نام «قرارگاه جهادی تئاتر کودک و نوجوان» و با عنوان پویش «تئاتر برای همه بچه‌ها» کرد که تعداد قابل توجهی از هنرمندان این حوزه، گروه‌ها، موسسات و نهادهای مختلف فرهنگی و هنری داوطلبانه با این قرارگاه همکاری می‌کنند.

شادپیمایی تریلرهای «سلام آقا» در تهران + تصاویر

وی افزود: قرارگاه جهادی تئاتر کودک و نوجوان با همکاری هنرمندان و هماهنگی تعدادی از فرهنگسراها، روزهای جمعه به حدود چهار روستای کم‌برخوردار در اطراف تهران رفته و در فضای باز برای کودکان و نوجوانان این مناطق تئاتر اجرا کرد که با توجه به اپیدمی بیماری کرونا، این برنامه متوقف شد.

دبیر قرارگاه جهادی تئاتر کودک و نوجوان بیان کرد: با این وجود، فعالیت‌های قرارگاه، متوقف نشد و در حوزه تولیدات رادیویی ادامه پیدا کرد، به همت هنرمندان، ۱۵ نمایشنامه کوتاه کودک، پنج تا ۱۵ دقیقه‌ای تولید شد که هفته آینده رونمایی می‌شود و در فضای مجازی به صورت رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

«عالم‌بخش» با اشاره به همکاری بیش از یکصد هنرمند با قرارگاه جهادی تئاتر کودک و نوجوان گفت: در روز عید غدیر، برنامه شادپیمایی به صورت سیار اجرا و استقبال خوبی از این برنامه شد که بر این اساس، برنامه شادپیمایی امروز به مناسبت سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) اجرا شد، امیدواریم این برنامه در شب یلدا هم برگزار شود و بتوانیم برنامه شادپیمایی را بدون وجود بیماری کرونا در بین مردم خیلی بهتر اجرا کنیم و آنان را شادتر کنیم.


شادپیمایی تریلرهای «سلام آقا» در تهران + تصاویر


شادپیمایی تریلرهای «سلام آقا» در تهران + تصاویر


شادپیمایی تریلرهای «سلام آقا» در تهران + تصاویر
نظر شما