شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۱۱۱۴۳
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
«کتاب چراغ راه» در دو شماره با عناوین قصه «طاوس عاقل» در قالب کلیپ و «نشاط در خانواده» به صورت فتوکلیپ به همت فرهنگ‌سرای گلستان تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در کلیپ «طاوس عاقل» راوی از طاووسی با پرهای زیبا صحبت می‌کند که روزی تصمیم می‌گیرد پرهای خود را بکَند تا در دام شکارچیان نیفتد. وقتی شیر جنگل از او می‌پرسد دلیل این کار تو چیست می‌گوید من پرهایم زیباست و همیشه در خطر شکار هستم می‌خواهم با این کار آزادانه زندگی کنم. 

مضمون این قصه در معنی این این نثر که پرطاوس قشنگ است به کَرکَس ندهند معرفت گران است به هر کَس ندهند نیز به کار می‌آید.

این کلیپ درقالب قصه گویی عروسکی با روایت داستان طاووس عاقل از مثنوی مولوی و بازآفرینی مریم شریف رضویان با هدف آشنایی کودکان با متون ادبی با زبان قصه متناسب با درک آنها ساخته و پرداخته شده که با گویندگی جمشید فتاحی به نشانی https://www.aparat.com/v/Nezok  برای بازدید کودکان در فضای مجازی منتشر می‌شود.

همچنین فتوکلیپ «کتاب چراغ راه» با موضوع «نشاط در خانواد» با هدف ارایه راهکارهای مناسب به خانواده‌ها در روزهای قرنطینه نیز با اشاره به پنج بخش با موضوع اهمیت و جایگاه خانواده در ایجاد نشاط نظیر؛ آماده سازی زیرساخت درونی، پایه‌های روابط سازنده و نشاط آفرین در خانواده، مهارت‌های تحقق زندگی با نشاط، عوامل برانگیزاننده نشاط در خانواده، تعاملات درون خانواده، درک اعضاء از وظایف و همگون سازی عوامل بیرونی و درونی با مدیریت صحیح در بین اعضا، نقش آیات و روایات دینی در ایجاد نشاط خانواده طراحی و تولید و امکان بازدید آن برای علاقه‌مندان به نشانی https://aparat.com/v/4wg81  در فضای مجازی فراهم می‌شود.

فرهنگ‌سرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان است و تلفن گویای77822252 برای آگاهی بیشتر اعلام می‌شود.

نظر شما