جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۱۱۱۴۹
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
سعید فانیان
توهین مکرون ، تداوم سیاست اسلام ستیزی غرببه گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبری فرهنگ و هنر، سعید فانیان استاد و مدرس دانشگاه و صاحب نظر حوزه علوم سیاسی و ارتباطات رسانه ای می گوید: بدون تردید توهین به ساحت رسول مکرم اسلام (ص) توهین به همه مسلمانان جهان است .غرب سال هاست که با روش های مختلف بطور مستمر از یک سو برای به زیر سوال بردن مبانی اعتقادی مسلمانان و هتک حرمت  و توهین به  ارزش های اسلامی  تلاش میکند و از سوی دیگر به بهانه های مختلف به اسلام هراسی دامن می‌زند .
جریان های تکفیری همانند داعش را طبق گفته سیاستمدارانی چون خانم هیلاری کلینتون خود پایه گذاری کرده اند و با انعکاس حرکات و اقدامات ضد اسلامی و ضد بشری آنها به نوعی این جریانات را منتسب به مسلمانان میکنند تا بهتر و بیشتر بتوانند اسلام  را به عنوان مکتب روبه رشد در جهان و دومین دین مورد توجه مردم ،دینی غیر مترقی با معتقدانی خشن معرفی کنند.

 متاسفانه در این مسیر همه جهان غرب به نوعی همراه و با انگیزه اند ، یکبار ترامپ سردمدار این حرکت میشود و بار دیگر مکرون رییس جمهور فرانسه ، جالب است که همه این حرکات سرکوب کننده ، و توهین های زننده را زیر سایه آزادی مورد ادعای خود به پیش می برند ، چندی پیش و در پی کشیدن کاریکاتورهای توهین آمیز از پیلامبر اسلام ( ص ) ، مکرون در حرکتی خام و بی توجه به باور مسلمانان حمایت خود را از ادامه این روند اعلام داشت و آنرا در چهارچوب آزادی بیان توجیه کرد . 

شاید مکرون یادش رفته که در همین فرانسه مدعی آزادی بیان بارها با انتقاد کنندگان از رژیم  اسراییل و نقد کنندگان هولوکاست برخورد کرده اند . در فرانسه آزادیخواه مورد ادعای مکرون انتقاد از سیاست های رژیم اشغالگر قدس مجاز نیست . در سال ۱۹۹۸ میلادی دادگاهی در فرانسه آقای رژه گارودی نویسنده و اندیشمند مسلمان  فرانسوی  را به جرم نوشتن مقالاتی در انکار هولوکاست مورد ادعای صهیونیست ها، مجرم شناخت؛ جریمه کرد و کتاب هایش را مورد سانسور شدید قرار داد. 
اصولا  توهین و هتک حرمت در هر  تفکر و باوری ریشه داری در جهان نکوهیده  است و محدود به باورهای دینی نیست .اما سیاست های یک بام و دو هوای فرانسه هم نشان از دروغ مکرون در حمایت از به اصطلاح آزادی بیان مورد ادعای او دارد.

واکنش به هنگام و گسترده مسلمانان سراسر جهان در گرامیداشت یاد پیامبر عظیم اشان اسلام و مقابله با هرگونه توطئهاسلام هراسی و افشای برنامه های تفرقه افکنانه  برنامه‌ریزان غربی در هر حال میتواند مکرون و سایر مقامات غربی را از جسارت در حمایت از توهین کنندگان  به ارزش های اللهی مورد احترام میلیاردها انسان پشیمان کند و اتحاد امت اسلامی را در باورهای مشترک خود به نمایش گذارد.
مطالب مرتبط
نظر شما