پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۱۱۱۵۴
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
واکنش یک استاد دانشگاه به اظهارات رییس جمهور فرانسه
حسین عرب اسدی کارشناس الهیات و استاد دانشگاه ضمن محکوم نمودن اقدام وقیحانه رئیس جمهور فرانسه در اهانت به ساحت قدسی پیامبر اسلام(ص) گفت:باید هزینه این توهین وقیحانه به پیامبر (ص) را برای فرانسه بالا ببریم.

حسین عرب اسدی: باید هزینه این توهین وقیحانه به پیامبر (ص) را برای فرانسه بالا ببریم// تولیدی

حسین عرب اسدی کارشناس الهیات و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، ضمن محکوم کردن اقدام وقیحانه رئیس جمهور فرانسه در اهانت به ساحت قدسی پیامبر اسلام(ص) گفت: این اقدام آنها نشان داد که اسلام قدرت‌نمایی در عرصه بین‌المللی دارد و داعش هم نتوانسته چهره اسلام را نزد جهانیان مخدوش کند. اسلام زنده است و ما باید هزینه این توهین وقیحانه به پیامبر (ص) را برای آنها بالا ببریم تا دیگر مرتکب حماقت‌هایی از این دست نشوند.

حسین عرب اسدی درباره منطق اقدام رییس جمهور فرانسه در حمایت از انتشار تصاویر موهن از حضرت محمد (ص) بیان کرد: اگر بخواهیم به جریان تاریخی ماجرا نگاهی بیندازیم، قدیمی‌ترین و نام آشنا‌ترین اقدام اینچنینی مربوط به سلمان رشدی در سال ۱۳۶۷ هجری شمسی بوده است، سالی که این نویسنده ملحد در کتاب ضد اسلامی خود، شخصیت پیامبر اسلام (ص) را مورد اهانت قرار داد. این اقدام از آن سال جریان داشته و منطق همان منطق است و البته در قبال اینگونه رفتارها ما واکنش نشان خواهیم داد. همه مسلمانان باید از طریق فضای مجازی که فراگیر شده است واکنش نشان بدهند و این اقدام را محکوم کنند.

او افزود: این اقدام وقیحانه چند دلیل می‌تواند داشته باشد. اول اینکه آنها می‌خواهند بعد از سازش با رژیم صهیونیستی؛ جهان اسلام را مورد ارزیابی قرار بدهند که آیا دارای انسجام هستند یا خیر. دوم می‌خواهند نگاه مردمان فرانسه را از کم و کاستی‌های داخلی فرانسه منحرف کنند و دولتمردان آنها بتوانند به لحاظ سیاسی تنفس کنند. و در آخر آنها می‌خواهند با فشار به جهان اسلام؛ که از توهین به پیامبر اکرم (ص) شروع کرده‌اند، در مذاکرات امتیازاتی را بگیرند و در کنار آن اینگونه رفتار نابخردانه رییس جمهور فرانسه مصرف داخلی هم دارد و به مردم آن کشور این پیام را می‌دهد که فرانسه همچنان مهد آزادی است و در اینجا آزادی بیان داریم و به آن احترام می‌گذاریم که البته پیامی مضحک و روشی اشتباه است.

عرب اسدی ضمن اشاره به اینکه قطعا آنچه را که جهان غرب برای مبارزه با اسلام در ذهن می‌پروراند محقق نخواهد شد و نقشه‌های آنان نقش بر آب می شود؛ بیان کرد: اینگونه اقدامات اسلام ستیزانه اقدام تازه‌ای نیست و با نگاهی به تاریخچه و سابقه اینگونه رفتار می‌بینیم که اینگونه رفتارهای افراطی و موهن در دنیایی که به آزادی بیان مشهور شده است مسوبق به سوابقی طولانی است. این کشورها ادعای آزادی بیان دارند اما در عمل رنگی از آن را مشاهده نمی‌کنیم. اهانت شارلی ابدو به پیامبر اسلام را محکوم نمی‌کنند و ادعا دارند که فرانسه کشوری آزاد و دارای حق آزادی بیان است اما در جواب اینکه چرا صحبت درباره هولوکاست زندان و محرومیت در پی دارد خاموش می‌شوند و حرفی برای گفتن ندارند. و این تناقض رفتاری آنها امروز در معرض دید جهانیان و بخصوص مسلمانان قرار گرفته است.

این استاد دانشگاه درباره نحوه مواجهه صحیح با این نوع رفتار گفت: اینجا دیگر بحث آزادی بیان نیست بلکه بحث توهین به اعتقادات دیگران است و تضییع حقوق آنها و سلب آزادی فکر و آرامش زندگی آنهاست. این اقدام وقیحانه‌ که اخیراً در فرانسه انجام شد، مستلزم پاسخی مناسب از سوی دستگاه دیپلماسی کشورمان و از جانب تک تک مسلمانان جهان است. باید به طور جدی دولتمردان ما با احضار سفرای آنها و بعد از آن تحریم کالاهای فرانسوی را در دستور کار خود قرار بدهند. مردم نیز باید در این زمینه عزم جدی داشته باشند. باید از این اقدام اعلام برائت کنیم و همبستگی خود را نشان دهیم.

او در انتها یادآور شد: این اقدام آنها نشان داد که اسلام قدرت‌نمایی تامی در عرصه بین‌المللی دارد و داعش هم نتوانسته چهره اسلام را نزد جهانیان مخدوش کند. اسلام زنده است و ما باید هزینه این توهین وقیحانه به پیامبر (ص) را برای آنها بالا ببریم تا دیگر مرتکب حماقت‌هایی از این دست نشوند.

در روزهای اخیر با اقدامات زشت و سخنان گستاخانه رئیس جمهور فرانسه در حمایت از انتشار تصاویر موهن از حضرت محمد(ص) موجی از نفرت و انزجار علیه امانوئل مکرون و کشور فرانسه در جهان اسلام ایجاد شده است به طوری که برخی از کشورها خواستار تحریم این کشور شده‌اند.

مطالب مرتبط
نظر شما