پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۳۲
کد خبر: ۱۱۱۱۶۱
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
محسن توسلی خواننده آهنگ‌های حماسی و مقاومتی در واکنش به اهانت‌های اخیر فرانسوی‌ها به ساحت نبی مکرم اسلام (ص) گفت: اتفاقات و اظهاراتی که طی روزهای اخیر صورت گرفته به طور یقین ریشه در جریان‌سازی‌های سیاسی بر علیه مسلمانان دارد که مبنای آن بی‌احترامی است.
اهانت‌های اخیر فرانسه ریشه در جریان‌سازی سیاسی در برابر مسلمانان داردمحسن توسلی خواننده آهنگ‌های حماسی و‌ انقلابی در گفتگو با پایگاه خبری_تحلیلی فرهنگ و هنر گفت: چهره رحمانی اسلام همان اصلی است که بر اساس آن به ادیان الهی و مقدسات آن احترام می‌گذاریم و من مطمئنم که بسیاری از مردم مسیحی دنیا به آنچه توسط برخی مقامات و نشریات غربی که وابسته به جریانات انحرافی صهیونیسم است، اتفاق افتاده، معتقد نیستند و بر این باورند که می‌بایست به مقدسات ادیان مختلف دنیا به ویژه دین اسلام باید احترام گذاشت.

وی گفت: بنده این نگاه را با جان و دلم حس کردم زمانی که کارهای مشترکی با مسیحیان در خارج از کشور کار می کردم. طی سال‌های اخیر فعالیت‌ها و آثار متعددی را همراه با هنرمندان مسیحی در کشورهای لبنان و سوریه انجام دادم و در این مدت آنچه برای من و این هنرمندان دارای اهمیت بود، فعالیت‌های مشترک با این هنرمندان بود که در کمال احترام، صمیمیت و آرامش صورت می‌گرفت و همه در راستای احترام متقابل به دین و آیین یکدیگر کارهایمان را انجام می‌دادیم. این شکل رفتار نیز نشات گرفته از آموزه‌های دینی ما بر مبنای چهره رحمانی و به دور از افراط ادیان الهی بود که مبنای آن احترام متقابل بود.


توسلی افزود: اتفاقات و اظهاراتی که طی روزهای اخیر صورت گرفته قطعاً ریشه در جریان‌سازی‌های سیاسی بر علیه مسلمانان دارد که مبنای آن بی‌احترامی است. به هر حال آنچهآموزه های دین مبین اسلام به ما آموخته احترام به تمام ادیان الهی است که متاسفانه با این شرایطی که به وجود آمده عده‌ای تلاش می‌کنند تا این  چهره روحانی را خدشه‌دار کنند.
وی تصریح کرد: وظیفه هنرمندان در چنین شرایطی تولید اثار هنری با هدف تفکیک میان رهروان راستین مسیحیت و جریانهای نفاق و منحرف صهیونیستی در غرب است که تلاش دارد ضمن تخریب چهره مسلمانان زمینه های جنگ و نزاع میان ادیان الهی را فراهم کند.
مطالب مرتبط
نظر شما