جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۳
کد خبر: ۱۱۱۲۲۷
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
در ادامه برنامه های هویتی فرهنگسرای امام (ره) ، به منظور یادآوری 3واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران ، نمایشگاه عکس «طنین تداوم» که مروری بر عکس‌های منتخبی از عکاسان برتر با موضوع حضرت امام ثبت شده از 13 آبان ماه تا 16 آذر همزمان با روز دانشجو به صورت مجازی و فیزیکی در این فرهنگسرا برپا می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ وهنر، این نمایشگاه شامل20 قطعه  تصویر از رویدادهای مرتبط امام از  ترکیه ،نجف ،عراق ،قم وجماران توسط عکاسان بنام ایرانی و خارجی ثبت شده است ،عکس‌هایی به یادماندنی از دوره‌های مختلف به یادگار مانده است؛ که هر کدام قصه و روایت خاص خود را دارد.
تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی تر دانست چرا که هر کدام در دوره وقوع تاثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.
براین اساس ، بعد گذشت سالها از وداع مردم با رهبر کبیر انقلاب ،عکس‌های مختلفی از ایشان در کتاب‌ها و نشریات متنوع ثبت شده که به دوره‌های مختلفی تعلق دارد، از زمان پیش از انقلاب و حضور امام خمینی در فرانسه تا بازگشت ایشان به ایران است.
در سال‌های مختلف هنرمندانی بودند که با هنرشان گوشه هایی از زندگی امام از تبعید تا رحلت را در تاریخ ثبت کردند، عکاسانی که آثارشان را می توان گویاترین تصاویر تاریخ معاصر ایران دانست که ورای هر کدام خاطراتی نهفته است.
یکی از معروف‌ترین تصاویری که از امام خمینی(ره) به ثبت رسیده، مربوط به نوفل لوشاتو است. تصویری که امام زیر یک درخت نشسته است.میشل ستبون ،هنرمندی است که این تصویر را به ثبت رسانده است.وی ثبت‌کننده ماندگارترین تصاویر از انقلاب و مبارزات مردم است .
رسول صدرعاملی هم صاحب یکی از تصاویر به یادماندنی از امام خمینی(ره) است.عکسی از امام روی پلکان هواپیما یکی از ماندگارترین تصاویر تاریخ معاصر ایران است.
حسین شرکت ،عکاس صحنه‌ای است که در روز ۱۲ بهمن ماه از میلیون‌ها ایرانی مشتاق ثبت کرد .علی فریدونی ،حسین کاوه و ..دیگرعکاسان پیشکسوتی هستند که آثارشان در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است
نشانی آدرس اینستاگرام فرهنگ‌سرای امام (ره) imam.farhangsara است و علاقه‌مندان برای بازدید از محل نمایشگاه می‌توانند به نشانی خیابان شهید باهنر ، سه راه یاسر، خیابان امیر سلیمانی مراجعه کنند
نظر شما