چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۸
کد خبر: ۱۱۱۳۸۴
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
صباغ زاده کارگردان سینما با انتقاد از کمک نکردن دولت به سینما گفت: سینما نیاز به کمک دارد همه فرهنگ دوستان همه هنر دوستان باید کمک کنند تا چراغ سینما خاموش نشود.
سینما نیاز به کمک دولت دارد/ برای اکران آنلاین تبلیغات مناسبی صورت نمی‌گیردبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مهدی صباغ زاده کارگردان سینما در برنامه شهر فرنگ شبکه خبر با بیان این مطلب افزود: متاسفانه در شرایط کرونا دولت هیچ کمکی به سینما نکرد و متاسفانه شرایط به گونه‌ای دارد پیش می‌رود که این تصور پیش می‌آید که می‌خواهند کلا صنعت سینما و سینما‌ها را تعطیل و چراغش را خاموش کنند.

او گفت: سینما با آن پرده عریض و نفس تماشاگران ویژگی‌ها و جذابیت‌های خاص خودش را دارد و فیلم‌ها باید اول در سالن سینما اکران شود بعد در پلتفرم‌های دیگر مثلا نمایش خانگی یا آنلاین. 

این کارگردان سینما با اشاره به هزینه چند میلیاردی ساخت هر فیلم سینمایی گفت: نمایش آنلاین فیلم‌های خوب به هیچ وجه سرمایه تهیه کننده و عاملان دیگر را برنمی گرداند ضمن این که به نظر می‌رسد بخشی از عدم استقبال از سالن سینما‌ها هم در این شرایط متاثر از همین اکران آنلاین باشد. 

صباغ زاده با اشاره به مشکلات پخش آنلاین فیلم‌ها از جمله سرقت گفت: من مخالف اکراین آنلاین نیستم، اما اول باید در سالن‌ها باز باشد و دولت کمک کند تا با رعایت همه پروتکل‌ها و مسائل بهداشتی، تماشاگران علاقه‌مند امکان دیدن فیلم را در سالن‌های سینما پیدا کنند، بعد فیلم به صورت آنلاین یا هر شکل دیگر نمایش داده شود. 

 اکراین آنلاین آن چیزی نیست که الان دارد اتفاق می‌افتد

محمدرضا لطفی منتقد سینما نیز با اشاره به حمایتش از اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی گفت: البته منظورش از اکراین آنلاین آن چیزی نیست که الان دارد اتفاق می‌افتد، چون برای فیلم‌ها تبلیغات مناسبی صورت نمی‌گیرد و از طرف دیگر موضوع سرقت و مسائل دیگر هم هست که به نظر می‌رسد هیچ اراده‌ای برای حل آن‌ها وجود ندارد. 

لطفی با اشاره به هراس سالن دار‌ها از اکران آنلاین گفت: اکران آنلاین قرار است در این شرایط به ادامه چرخه اکران فیلم‌ها کمک کند، اما متاسفانه سالن دار‌ها به چشم رقیب به اکران آنلاین نگاه می‌کنند در حالی که این گونه نیست و تماشاگر مختار است که به سینما برود یا فیلم را در گوشی موبایلش ببیند ما نمی‌توانیم مخاطبان را مجبور کنیم یکی را انتخاب کنند. 

او با اشاره به تاثیر به سزای کیفیت فیلم در فروش آن چه سالن‌ها چه در نمایش آنلاین گفت: در شرایط کرونا باید در کوتاه مدت امکان اکران آنلاین کاملا فراهم می‌شد و قطعا فیلم‌های خوب در این پلتفرم بیشتر می‌فروختند، و در بلند مدت هم بعد از کرونا، حداقل یک پلتفرم جدیدی داشتیم که می‌توانستیم فیلم‌های تجربی یا فیلم‌هایی که امکان اکران عمومی در سالن‌ها را پیدا نمی‌کردند آنجا نمایش دهیم و از طرف دیگر دولت هم در این مدت باید به سینمادار‌ها کمک می‌کرد.

نظر شما