جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۱۳۹۸
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
اسپانیا «La trinchera infinita» (گودال بی پایان) را به عنوان پیشنهاد خود برای مسابقه اسکار 2021 در گروه بهترین فیلم بخش بین المللی انتخاب کرد.
«گودال بی‌پایان» اسپانیا به اسکار می‌رودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «آیتور آرگی»، «جون گارانئو» و «خوزه ماری گوئناگا» توسط آکادمی فیلم اسپانیا به عنوان نماینده این کشور در نود و سومین دوره جوایز اسکار انتخاب شد که قرار است ۲۵ آوریل برگزار شود.
اسپانیا «La trinchera infinita» (گودال بی پایان) را به عنوان پیشنهاد خود برای مسابقه اسکار ۲۰۲۱ در گروه بهترین فیلم بخش بین المللی انتخاب کرد.
این درام تاریخی به کارگردانی سه نفره «آیتور آرگی»، «جون گارانئو» و «خوزه ماری گوئناگا» موفق به کسب دو جایزه «Goya»(گویا) شده است.
«لوئیسو بردیو» فیلم‌نامه این اثر سینمایی را با اقتباس از داستان تیم باسک نوشته که روایت مردی است که برای گریز از دوران سرکوب شدید ژنرال فرانکو، ۳۳ سال را مخفیانه زندگی می‌کند.
«گودال بی‌پایان» اسپانیا به اسکار می‌رودهالیوود ریپورتر این فیلم را گیرا ، تکان دهنده و بسیار مهیج خواند و افزود: «گودال بی پایان» جزئیات برخی از این کابوس های مادام العمر را با هم جمع می‌کند و تاریخ پنهان یک به اصطلاح جاسوس رده بالا را بازسازی می‌کند و از رنج بی‌پایان همسر او می‌گوید و عشقی که به عنوان محافظی در مقابل ترس عمل می‌کند.
این فیلم که در سال ۲۰۱۹ در جشنواره فیلم سن سباستین اکران شد، موفق به کسب دو جایزه «گویا»(Goya Awards) برای «بهترین هنرپیشه نقش اول زن» و «بهترین صدابرداری» شد.
اسپانیا ۱۹ بار در اسکار نامزد بهترین گروه بین‌المللی فیلم شده و چهار بار برنده این جایزه شده است. آخرین جایزه اسکار این کشور برای فیلم «دریای درون»(The Sea Inside) ساخته «آلِخاندرو آمِنابار»(Alejandro Amenábar) در سال ۲۰۰۴ به دست آمد.
نظر شما