پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۱۱۴۵۳
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
کتاب تقریظ شده رهبری، موضوع یک مسابقه کتابخوانی شد
فرهنگسرای اندیشه همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی مسابقه کتابخوانی نوجوان با محوریت کتاب «تن‌تن و سندباد» را برگزار می‌کند.
فرهنگسرای اندیشه مسابقه کتابخوانی «تن‌تن و سندباد» را برگزار می‌کند/ کتاب تقریظ شده رهبری، موضوع یک مسابقه کتابخوانی شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ وهنر،24آبان ماه روز کتاب و کتابخوانی است که همه ساله با عنوان هفته کتاب‌ و کتابخوانی گرامی داشته می‌شود. این ایام فرصت خوبی است که با یار مهربان آشتی کرده و فرهنگ کتابخوانی را گرامی بداریم.

فرهنگسرای اندیشه به این مناسبت، مسابقه کتابخوانی «شمه‌ای از کتاب» را ویژه نوجوانان 10 تا 17 سال برگزار می‌کند. این مسابقه با محوریت کتاب «تن تن و سندباد» نوشته محمدمیرکیانی که توسط انتشارات قدیانی به چاپ رسیده است برگزار خواهد شد.
«تن تن و سندباد» رمانی نوجوانانه به قلم محمد میرکیانی و تصویرگری محمدحسین صلواتیان است؛ در این داستان، تن‌تن به همراه دوستان همیشگی‌اش میلو، کاپیتان هادوک و پرفسور تورنسل به شرق سفر می‌کنند و در مقابل سندباد قرار می‌گیرد.

این رمان نوجوانانه مورد توجه رهبر انقلاب نیز قرار گرفت و ایشان تقریظی را بر این کتاب نوشتند که متن آن بدین شرح است: «من هم همین قصّه را همیشه تعریف می‌کردم؛ حیف که خیلی‌ها آن را باور نداشتند. حالا خوب شد، شاهد از غیب رسید! راوی این حکایت که خود همه چیز را به چشم خود دیده، حکایت تن‌تن و سندباد را چاپ کرده است. حالا دیگر کار من آسان شد.  همین بس است که نسخه‌ این کتاب را به همه‌ی بچه‌ها بدهم.»

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه باید پس از مطالعه کتاب، پیام برگرفته از آن را در حداکثر 10 سطر به پست الکترونیکی کتابخانه به آدرس andisheh.lib1374@gmail.com ارسال کنند.

به قید قرعه، به 5 نفر از کسانی که بهترین متن را ارسال کرده باشند، جوایزی نفیس اهدا خواهد شد. فایل متن این کتاب در سایت فرهنگسرای اندیشه  andisheh.farhangsara.irبارگذاری شده و در دسترس علاقه‌مندان است.


نظر شما