پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۲
کد خبر: ۱۱۱۵۵۵
|
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران: این برنامه‌ها بیشتر حول محور تجلیل از آفرینندگان و خالقان آثار مکتوب، نویسندگان و مؤلفان و معرفی و رونمایی از تازه‌های نشر و مؤلفان آنها خواهد بود.
۷۸ برنامه ویژه هفته کتاب در تهرانبه گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ و هنر؛ احد جاودانی با بیان اینکه هفته کتاب یک رخداد زیبا و اثرگذار در حوزه کتاب به شمار می‌آید، گفت: کتاب ضرورت جامعه اسلامی و جامعه جهانی است و به نوعی می‌توان گفت که رویداد تأثیرگذاری است که در طول ۲۷ سال گذشته توانسته با استقبال مردم مواجه شود.

وی ادامه داد: هرچه جامعه کتابخوان‌تر باشد در مسیر توسعه قدم‌های بهتر و محکم‌تری برمی‌دارد و آرامش و آسایش بیشتری را برای مردم تضمین می‌کند.

جاودانی با بیان اینکه باید تلاش کنیم کتاب را به میان مردم جامعه و در خانه‌های مردم ببریم، بیان کرد: با توجه به فرهنگ دینی و ملی ما باید جامعه کتابخوان‌تری باشیم؛ در این میان ضروری است که شمارگان و تعداد عناوین کتاب‌ها، کتابفروشی‌ها و افراد کتابخوان بیشتر باشد اما اکنون هم شمارگان کتاب‌ها پایین است و هم تعداد کتابفروشی‌ها و سرانه مطالعه کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه یک یا دو وزارتخانه و سازمان به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه مؤثر باشد، گفت: ضروری است همه دستگاه‌های اداری، اجرایی با بسیج شدن در برنامه‌های ویژه کتاب و کتابخوانی فرهنگ مطالعه را در کشور نهادینه کنند.

جاودانی در ادامه از برگزاری ۷۸ برنامه با موضوع کتاب در استان تهران خبر داد و افزود: این برنامه‌ها بیشتر حول محور تجلیل از آفرینندگان و خالقان آثار مکتوب، نویسندگان و مؤلفان و معرفی و رونمایی از تازه‌های نشر و مؤلفان آنها خواهد بود.

مدیر کل ارشاد استان تهران با بیان اینکه برنامه‌هایی برای تشویق نسل کودک و نوجوان به کتاب نیز پیش‌بینی شده است، یادآور شد: برگزاری مسابقه کتابخوانی، مسابقه کتابخوانان برتر با همکاری اداره کل امور کتابخانه‌های استان تهران و برگزاری نمایشگاه کتاب در برخی شهرستان‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: برنامه‌های دیگری مثل جشنواره انتخاب کتابخوانان برتر با همکاری تشکل‌های غیردولتی حوزه کتاب، افتتاح باشگاه‌های کتابخوانی در سطح استان و کتابخانه‌های کوچک در مساجد و اداره‌های استان و اهدای کتاب به کتابخانه‌ها برای هفته کتاب در نظر گرفته شده است تا بتوانیم سهم اندکی در هفته کتاب داشته باشیم.

جاودانی ادامه داد: بازدید و حمایت از کتابفروشی‌ها، معرفی کتابفروشی‌های شهرستان‌ها و دیدار با کتابداران فعال در کتابخانه‌های استان را نیز در دستور کار داریم.

یادآور می‌شود، بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.
منبع: ایکنا
نظر شما