جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۹
کد خبر: ۱۱۱۶۰۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
عضو فراکسیون روحانیت مجلس ضمن اشاره به برگزاری جشنواره فصل همدلی از سوی فرهنگسرای اندیشه، گفت: نهاد‌های فرهنگی و هنرمندان برای پاسداشت ایثارگری کادر درمان و همدلی مردم به تولید آثار هنری بپردازند.
فعالان فرهنگی ایثارگری کادر درمان و همدلی مردم را به  آثار فاخر هنری تبدیل کنندسید جواد حسینی کیا نماینده مجلس در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر (اف اچ نیوز) در خصوص روند مقابله با ویروس کرونا در کشور، گفت: خوشبختانه کادر درمان باتجربه کشورمان نتوانسته با مهارت ویژه خود در مقابل این بیماری منحوس ایستادگی کند اما برای ادامه مسیر نیازمند همدلی و همراهی همه مردم است.
نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در واقع مدافعان سلامت با تمام توان برای حفاظت از مردم و مداوای مبتلایان به کرونا از تمام توان خود بهره بردند و اکنون که در دوران اوج گیری مجدد کرونا هستیم، همه آحاد مردم در قشرهای مختلف باید با رعایت پروتکل های بهداشتی به فعالان این عرصه کمک کنند.
وی با بیان اینکه در برهه‌ای از زمان رزمندگان اسلام توانستند از مرزهای این سرزمین دفاع کنند، افزود: امروز نیز مدافعان سلامت از مرزهای سلامت جامعه دفاع می کنند که این امر قابل تقدیر است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی افزایش روحیه کادر درمان و جامعه از جمله امور ضروری است که باید در دستور کار نهادهای فرهنگی قرار بگیرد، تصریح کرد: در واقع همانطور که در ایام دفاع مقدس فعالان فرهنگی و هنرمندان پا در میدان گذاشتند و با تولید آثار مختلف در عرصه مستند، ادبیات، فیلم و سریال و غیره پیام ایثار رزمندگان را به جامعه رساندند، اکنون نیز باید برای انتقال پیام فداکاری کادر درمان اقدامات فرهنگی در ابعاد مختلف صورت بگیرد.
حسینی کیا افزود: به عبارتی برای مقابله با کرونا نیازمند انتقال پیام فداکاری کادر درمان هستیم تا شاهد رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در جامعه باشیم.
نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر فعالان حوزه فرهنگ در دوران های مختلف اقدام به تولید آثار فرهنگی نمی‌کردند پیام ایثارگری رزمندگان اسلام و غیره به نسل‌های آینده منتقل نمی‌شد؛ بنابراین اکنون نیز باید وقایع نگاری در خصوص مواسات و همدلی مردم و خصوصاً ایثار و از خودگذشتگی کادر درمان انجام شود که برای تحقق این مهم نیازمند فعالیت هرچه بیشتر هنرمندان در عرصه های مختلف هستیم.
عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از فعالیت فرهنگسرای اندیشه در راستای برگزاری جشنواره ادبی فصل همدلی،خاطرنشان کرد: اقدامات انقلابی و خودجوش نهادهای فرهنگی برای حفاظت از فرهنگ این مرز و بوم قابل تقدیر است؛ امیدواریم دیگر دستگاه‌ها، نهادها و متولیان حوزه فرهنگ با الگوگیری از فعالیت فرهنگسرای اندیشه وارد میدان شوند و به پاسداشت ارزش های ایثارگری کادر درمان و همدلی مردم بپردازند.
مطالب مرتبط
نظر شما