شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۱۱۶۱۵
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
فرهنگ‌سرای خانواده به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برنامه «من و کتاب» شامل سخنان رهبر معظم انقلاب درباره کتاب و کتابخوانی را برای گسترش این فرهنگ در خانواده و جامعه منتشر می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، همانند سال‌های گذشته به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی (۲۴ تا ۳۰ آبان) با توجه به نقش و اهمیت کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی، برنامه‌های مجازی مختلفی برای خانواده‌ها و دوستداران کتاب در روزهای شیوع کرونا و خانه‌نشینی اجباری برگزار می‌شود.

برنامه «من و کتاب» شامل بیانات رهبر معظم انقلاب درباره کتاب و کتابخوانی، «نمایشگاه مجازی» معرفی کتاب‌های مفید از انتشارات ویهان، «کتاب خانواده» ارائه بسته‌های معرفی کتاب در حوزه خانواده و «قلم آشنا» شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی از کارکنان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران (زن و شوهر دارای تألیف و نویسندگی) از جمله این برنامه‌هاست.

پویش کتابخوانی «هر خانه یک کتابخانه» به مناسبت ولادت پیامبر(ص) تا هفته کتاب با مشارکت کانون کتاب آستان قدس خراسان جنوبی از ۱۳ آبان در حال برگزاری است و تا ۳۰ آبان ادامه دارد. در این پویش علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال تصویر از کتابخانه شخصی کودکان و نوجوانان و سایر اعضای خانواده یا ارسال نقاشی و ویدئو از بهترین کتابی که مطالعه کرده‌اند به صفحات Farhangsara_khanevade@ و Ketabkhanekhanevade @ در اینستاگرام در این برنامه شرکت کنند.

همچنین در برنامه «پدر من، مادر من» خانواده‌ها می‌توانند از شغل خود تصویر، نوشته، نقاشی یا شعر ارائه دهند و در پایان با فایل‌های دریافتی، کتاب مجازی مشاغل تهیه و در فضای مجازی با حفظ نام صاحب اثر منتشر می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بهره‌مندی از این برنامه‌ها از ۲۴ تا ۳۰ آبان به صفحه‌های مجازی فرهنگ‌سرای خانواده مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۷۰۶۸۶۹ کتابخانه فرهنگ‌سرای خانواده تماس بگیرند.
نظر شما