جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۱۱۶۲۹
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی؛
کتابخانه‌های منطقه 5 در هفته کتاب و کتاب‌خوانی با شعار محوری «کتاب؛‌ سایه‌بان شهر» ,dCI برنامه‌های مجازی برگزار می‌کنند.
برنامه‌های مجازی هفته کتاب و کتاب‌خوانی در منطقه 5 اعلام شدبه گزارش روابط عمومی فرهنگ‌سرای فردوس؛ کتابخانه‌های منطقه5 با توجه ویژه به اهمیت و جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی و نقش آن در توسعه فرهنگ عمومی، همزمان با هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران و در راستای جریان‌سازی فرهنگی، ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و کمک به ارتقای سرانه مطالعه در بین اقشار مختلف، ویژه برنامه‌های مجازی را در بستر شبکه‌های اجتماعی از تاریخ 24 آبان تا یکم آذرماه برگزار می‌کنند.

توجه ویژه به ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی فعالیت‌ها و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت فضای مجازی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، از جمله اهداف این مراکز در جهت کیفی‌سازی و اجرای مناسب برنامه‌های هفته کتاب است.

در همین راستا برنامه‌های متنوع و مختلف در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی برای گروه‌های سنی خردسال، کودک، نوجوان و بزرگسال در هفته کتاب برگزار می‌شود؛ از جمله این برنامه‌ها می‌توان به معرفی مجازی کتاب‌های جریان‌ساز از جمله: «جان شیفته» (توصیه شده توسط مقام معظم رهبری)، «گذر از رنج‌ها» «بینوایان»، «دن آرام»، «خوشه‌های خشم» و «لذات فلسفه» توسط کتابخانه فردوس اشاره کرد.

کتابخانه شیخ‌هادی نجم‌آبادی نیز در این هفته برنامه‌های مجازی متنوعی را تدارک دیده است که عناوین آن‌ها عبارتند از: جملات ماندگار، پاراگراف برتر، باغ دانایی (معرفی کتابخانه‌های شهر)، نور دانش و یاد یار مهربان.

کتابخانه شهدای حصارک با برنامه «چهارراه مطالعه»، کتابخانه میثاق با «زنگ داستان»، کتابخانه شیخ فضل‌اله نوری با  «رنگین کمان قصه» و کتابخانه کوثر با برنامه های «کتابخانه در گذر زمان»، «یک روز با کتاب»، «عصرانه با طعم کتاب» و «کتاب خوب برای بچه‌های خوب» میزبان کاربران مجازی در بستر شبکه‌های اجتماعی هستند.  

دوستداران کتاب برای بهره‌مندی از این برنامه‌ها می‌توانند به صفحات مجازی مراکز فرهنگی هنری منطقه 5 و صفحه اینستاگرام فرهنگ‌سرای فردوس به نشانی @ferdos.farhangsaraa مراجعه کنند.


نظر شما