جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۱۱۶۴۹
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
به رغم اینکه بزرگترین رسانه های آمریکایی جو بایدن نامزد دمکراتها برای ریاست جمهوری آمریکا را رئیس جمهور منتخب اعلام کرده اند اما ترامپ همچنان از پذیرفتن شکست سرباز می زند و به دنبال بازپس گیری پست ریاست جمهوری از راههای مختلف است.
جنگ قدرت بر مدار قانون / کاریکاتوربه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، روزنامه ایتالیایی ایل جورناله در گزارشی در باره وضعیت این روزهای آمریکا پس از انتخابات ریاست جمهوری نوشت: بايدن پيروز شده است ليکن خشم ترامپ برافروخته مي شود.

این روزنامه نوشت: در حالی که پیروزی نامزد دمکرات در انتخابات آمریکا قطعی شد، برای ترامپ هنوز زمان تسلیم شدن فرا نرسیده است. وی به اعتراض علیه پیروزی بایدن در میشیگان و پنسیلوانیا پرداخت. جمهوریخواهان در میشیگان معتقدند که یک مشکل فنی نرم افزاری این ایالت به اشتباه 6000 رأی به بایدن اختصاص داده است قبل از آنکه مقامات انتخاباتی آن به این اشتباه پی برده و آن را اصلاح کنند. همین نرم افزار در سایر ایالت ها از جمله جیورجیا نیز به کار گرفته شده است. اینها مواردی است که می توانند بر نتیجۀ نهایی دوئل این دو نامزد برای دستیابی به کاخ سفید موثر باشد و تیم حقوقی ترامپ در این رابطه در حال بررسی بوده و به زودی مورد توجه دادگاه ها نیز قرار خواهد گرفت.

بعد از آنکه جهان جو بایدن را رئیس جمهور جدید آمریکا اعلام کرد، رودی جولیانی، وکیل ترامپ در یک گفتگوی مطبوعاتی در فیلادلفیا وجود تقلب در انتخابات را که موکلش و حزب جمهوریخواه قربانی آن واقع شدند، محکوم کرد. وی در این رابطه 90 شاهد آورد. وی گفت که آنها به زودی در دادگاه حضور خواهند یافت و شهادت خواهند داد.

ترامپ پیروزی بایدن را به رسمیت نمی شناسد. در ساعات اخیر هیأت ترامپ یادداشتی منتشر کرد که طی آن خاطرنشان نمود که همه می دانند چرا بایدن در اینکه وانمود می کند برنده است، عجله می کند و چرا متحدانش در رسانه ها سعی دارند قاطعانه به وی کمک کنند. به اعتقاد وی آنها نمی خواهند که حقیقت فاش گردد.

به رغم اینکه بزرگترین رسانه های آمریکایی جو بایدن نامزد دمکراتها برای ریاست جمهوری آمریکا را رئیس جمهور منتخب اعلام کرده اند اما ترامپ همچنان از پذیرفتن شکست سرباز می زند و به دنبال بازپس گیری پست ریاست جمهوری از راههای مختلف است. تجهیز و تسلیح 72 میلیون هوادار ترامپ یکی از گزینه های او برای مقابله با پروژه ای است که او تقلب و سرقت ارای خود در ریاست جمهوری توسط دمکراتها می داند.

در همین رابطه امیر حامد پاژتار کاریکاتوری را برای توصیف این روزهای وضعیت آمریکا برای پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ترسیک کرده است.

او در این کاریکاتور جنگ قدرت در آمریکا را به روشنی به تصویر کشیده است. همانجایی که مدعی است همه چیزش بر مدار قانون و دمکراسی است.

جنگ قدرت بر مدار قانون / کاریکاتور


مطالب مرتبط
نظر شما