شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۱۱۶۵۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
فرهنگسرای امام به مناسبت هفته کتاب برگزار می‌کند
فرهنگسرای امام(ره) به مناسبت هفته کتاب به معرفی کتب تاز منتشر شده با عناوین « گفتاری در باب صبر»« ره، رهرو، رهبر» و «منهای فقر» در قالب عکس نگاشت در فضای مجازی می پردازد.
معرفی کتب «گفتاری در باب صبر»« ره، رهرو، رهبر» «منهای فقر»به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، کتابِ« گفتاری در باب صبر» مشتمل بر پنج نوبت از جلسات مسجد کرامت است که بنابر اسناد ساواک آغاز شده است. متن پیاده شدهی این جلسات در سال 1354 با بازنویسی و تنظیم آیت الله العظمی خامنه ای توسّط نشر غدیر به چاپ رسیده و پس از پیروزی انقلاب بارها توسّط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است. آنچنان که در مقدمه ی چاپ اول آن آمده مؤلف معظم بنا داشتند مفاهیم مندرج در این سلسله جلسات و برخی مفاهیم دیگر را در قالب کتب سهل الوصول به دست چاپ بسپرند که شرایط بعدی مانع از این مهم می شود. 

کتاب «ره، رهرو، رهبر» مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای درباره ی شخصیت حضرت امام خمینی (ره) است که به نحو بسیاری جامعی به شخصیّت و مکتب امام (ره) پرداخته است.روش تنظیم محتوای آن براساس تاریخی است اما برای آنکه نقشه  موضوعی از مطالب کتاب در ذهن خواننده شکل گیرد، از یک فهرست جامع موضوعی در پایان اثر بهره برده شده است.
فهرست موضوعی اثر شامل فصول :شخصیت امام،خط امام،امام و انقلابِ اسلامی،انحرافات و دشمنی های با امام، انقلاب و خط امام ،خدمات امام، آثار و برکات وجودی ایشان، وصیت ها و درسهایی که امام آموخت، علل و تفاسیرِ صحیحِ برخی مواضع و بیانات امام،روابط متقابل، بین امام و دیگران، امام و حوزه،خاطرات و نکات تاریخی مربوط به اثر حضور امام و... است .

کتاب «منهای فقر» از انتشارات فرهنگی الحیات نوشته سارا شریعتی است که در تحلیل مجموعه آثارعلامه محمدرضا حکیمی با همین عنوان است. 
همچنین «کتاب راه» به بیان دیدگاه های امام (ره ) و مقام معظم رهبری در باب کتاب و کتابخوانی می پردازد و از هفته کتاب تا نیمه اول اذرماه 3 کتاب در این فرهنگسرا رونمایی خواهد شد.

نظر شما