پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۱۱۶۶۷
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی؛ مدیریت فرهنگی هنری منطقه 13 عناوین برنامه های تولید شده ویژه این هفته را اعلام کرد.
اهدای 400عنوان کتاب کودک در طرح
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ و هنر؛ مدیر فرهنگی هنری منطقه 13 در خصوص ویژه برنامه های امسال منطقه در هفته کتاب گفت: پیرو فرمایش مقام معظم رهبری که در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی فرموده اند : "کتابخوانی چیزی است که برای یک ملت فریضه و لازم است. آن مردمی که اهل کتاب خواندن باشند از لحاظ معلومات و ذکاوت و هوشیاری ، با مردمی که با کتاب و مطبوعات انس نداشته باشند تفاوت می کنند"،  امسال نیز برنامه های متنوعی در هفته کتاب تدارک دیده شده است اما با توجه به شرایط حاصل از شیوع ویروس کرونا، تمامی برنامه‌ها با بهره مندی از شبکه های اجتماعی و در فضای مجازی اجرا خواهد شد.

دوستی در ادامه عناوین برنامه های تولید شده ویژه هفته کتاب و کتابخوانی را به شرح زیر اعلام کرد:
کتاب مان : سخنان بزرگان در خصوص کتاب و کتابخوانی 
کتابت : معرفی آثار و تالیفات بزرگان ایران و شرح مختصری از زندگینامه این افراد 
پیشنهاد کتاب : معرفی کتاب در صفحه اینستاگرام کتابستان و درخواست از مخاطبان جهت به اشتراک گذاشتن کتابهای مناسبی که اخیرا خوانده اند 
چهره ها : معرفی چهره برتر منطقه 13 در حوزه کتاب و کتابخوانی 
کتابراه : معرفی کتابخانه امام خمینی(ره) جهت آشنایی بیشتر مخاطبان 
نذر کتاب : اهدای کتاب به کتابخانه های روستاهای اطراف شهر تهران (اهدای 400 عنوان کتاب کودک و نوجوان)
فسقلی ها : قصه خوانی برای کودکان به همراه مسابقه نقاشی با مشارکت انتشارات قدیانی

رییس فرهنگسرای امید در خصوص برنامه نذر کتاب افزود: نذر کتاب عنوان برنامه ایست که از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و مخاطبین با توسل به ائمه معصومین و جهت برآورده شدن حاجات خود یک یا چند کتاب خوب نذر کرده و به دیگران هدیه می کنند. امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا فرهنگسرای امید بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و در راستای کمک های جهادی و تجهیز کتابخانه یکی از روستاهای اطراف شهر تهران این برنامه را اجرا خواهد کرد و حدود ۴۰۰ عنوان کتاب تازه نشر با موضوعات کودک و نوجوان اهدا می شود.

وی همچنین در پایان به اعضاء کتابخانه امام خمینی (ره) این مژده را داد که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی تمامی جریمه های ناشی از دیر کرد کتابهای امانتی بخشیده شده و روند تمدید کتاب به صورت خودکار از طرف کتابخانه امام خمینی (ره) انجام خواهد شد. 

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه اجرای برنامه های هفته کتاب در منطقه 13 می توانند از تاریخ 24 تا 30 آبان ،به صفحات مجازی مدیریت فرهنگی هنری منطقه مراجعه و یا با شماره 33303843 تماس گرفته و  آگاهی لازم را کسب نمایند. 

نظر شما