پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۴۲
کد خبر: ۱۱۱۶۷۰
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
مدیریت امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پویش کتابخوانی ۲۰۲۰ را همزمان با هفته کتاب راه‌اندازی کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مدیریت امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پویش کتابخوانی ۲۰۲۰ را همزمان با هفته کتاب راه‌اندازی کرد. در این پویش از خانواده‌ها دعوت می‌شود که هر شب رأس ساعت ۲۰ به مدت ۲۰ دقیقه مطالعه کنند. 

پویش ۲۰۲۰ با توجه به دغدغه جدی و مستمر مقام معظم رهبری درباره کتاب و کتابخوانی و با هدف افزایش سرانه مطالعه شهروندان در تهران طراحی شده و در اجرای آن از ظرفیت رسانه ملی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، فضاهای تبلیغاتی سطح شهر و همچنین ظرفیت قابل توجه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی استفاده خواهد شد. 

این پویش بخش‌های مختلفی دارد که تولید و انتشار ۲۰ کلیپ یک دقیقه‌ای و پوسترهای متنوع و اهدای جایزه نقدی به قید قرعه به شرکت‌کنندگان در پویش از جمله آن است. همچنین دعوت از مقامات لشکری و کشوری، دانش آموزان و دانشجویان، هنرمندان، اهالی رسانه و رایزن‌های فرهنگی کشورهای مختلف برای شرکت در پویش ۲۰۲۰ پیش‌بینی شده است.

پویش کتابخوانی ۲۰۲۰ همزمان با هفته کتاب آغاز به کار کرد

همچنین مقرر شده با برگزاری «چالش مسابقه کتابخوانی»، شهروندان به صورت مجازی در مسابقه شرکت کنند و جوایز نفیسی به برندگان اهدا شود. راه‌اندازی «کتاب رسان هدهد» از دیگر بخش‌های پویش است که در آن شهروندان شرکت‌کننده در پویش با مشاهده فهرست کتاب‌های کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کتاب‌های مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند و آنها را درب منزل خود امانت می‌گیرند. اجرای این برنامه با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم در خانه ماندن شهروندان اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت. 

مدیریت محصولات سازمان فرهنگی هنری نیز با تولید نشانک کتاب ۲۰۲۰، این محصول را به شرکت‌کنندگان در پویش اهدا می‌کند. این نشانک‌های خلاقانه در فروشگاه‌های محصولات فرهنگی نیز عرضه خواهد شد.
علاقمندان برای شرکت  در این پویش می توانند فایل و کلیپ های خود را با هشتگ #پویش2020 در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کنند.

مطالب مرتبط
نظر شما