پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۸
کد خبر: ۱۱۱۷۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
مجری برنامه "آفتاب شرقی" گفت: ثبت وقایع دوران کرونا امری مقدس است، امیدوارم فعالان حوزه فرهنگ ماندگارترین تصاویر را برای تاریخ به تصویر بکشند.
فعالان فرهنگی ماندگارترین تصاویر همدلی در دوران کرونا را رقم زدندبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،ندا ملکی مجری تلویزیون در رابطه با روند مقابله با ویروس کرونا در کشور گفت: کرونا یک بحران است که از کشورهای دیگر شروع شد و به ایران رسید و از همان روزهای نخستین کادر درمان و مسئولان اقدام به مبارزه با آن کردند.
مجری رسانه ملی با بیان اینکه همدلی مردمی در قالب پویش‌ها و کمک‌های مردمی در دوران شیوع کرونا در جامعه گسترش یافت، اظهار کرد: بر این اساس برخی اقدام به تولید ماسک کردند و برخی دیگر خدماتی مانند ضدعفونی معابر را انجام دادند.
وی با اشاره به اینکه برخی از اندیشمندان و افرادی که قلم و اندیشه‌شان بر جامعه تأثیرگذار است در میدان مقابله با کرونا حاضر شدند، افزود: در واقع عده‌ای با تخصص و هنر دستشان نسبت به طرح مباحث روانشناختی کردند تا مردم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ترغیب شوند؛ البته با توجه به فرسایشی بودن کنترل این بیماری همچنان نیاز به رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی است.
ملکی ادامه داد: باید اذعان کرد این برهه از تاریخ کشور می‌تواند مانند دفاع مقدس به عنوان عرصه دفاعی ثبت شود؛ در آن زمان دشمن مشهود و مقابل مردم بود اما اکنون دشمن بیولوژیک است و خیلی هم مشهود نیست.
مجری برنامه آفتاب شرقی گفت: به نظر می‌رسد قبل از اینکه چنین اتفاقاتی در کشور رخ دهد، راهکارهایی که همدلی مردم را ارتقاء می‌دهد به صورت آزمودنی مورد توجه قرار بگیرد؛ همچنین رسانه‌ها می‌توانند با ساخت مستند، فیلم و تهیه پیام‌های کوتاه و احیای برخی سنت‌ها به آرامش جامعه کمک کنند.
این مجری رسانه ملی برگزاری جشنواره ادبی فصل همدلی از سوی فرهنگسرای اندیشه را امری ضروری دانست و تصریح کرد: برگزاری این جشنواره نشان می‌دهد فرهنگسرا در این اقدام مقدس پیشتاز بوده است؛ به هر حال آیندگان از این برهه از زمان یاد خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه در این دوران تعداد زیادی از هموطنان را از دست داده‌ایم، افزود: بسیاری از خانواده‌ها به لحاظ روانی و مالی درگیر این مسئله‌اند؛ از این رو اگر وقایع‌نگاری این دوران رخ ندهد، مستندات چطور به تاریخ سپرده خواهد شد؟
مجری برنامه اشراق با تأکید بر اینکه هنر بهترین ابزار برای انتقال پیام به مخاطب است، خاطرنشان کرد: امیدواریم فعالان حوزه فرهنگ با رعایت انصاف به ثبت وقایع بپردازند و ماندگارترین تصاویر را برای تاریخ به تصویر بکشند.

مطالب مرتبط
نظر شما