جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۱۱۷۷۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: فعالان فرهنگی باید دست به دست همدیگر دهند و با استفاده از ابزارهای نوین و هنر، پیام مواسات و ایثارگری کادر درمان را به نسل های آینده منتقل کنند.
هنر می‌تواند به ثبت همدلی مردم و کارد درمان در ایام مبارزه با کرونا کمک کند
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس حسین میرزایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در واکنش به اهمیت برگزاری جشنواره ادبی فصل همدلی از سوی فرهنگسرای اندیشه، گفت: وقایع نگاری مواسات و همدلی حاکم بر جامعه در ایام مبارزه با کرونا دارای اهمیت دوچندان است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب نسبت به لزوم تشویق مردم به مواسات، تصریح کرد: با توجه به رهنمودهای ایشان موجی از همدلی در عرصه های مختلف شکل گرفت اما اکنون مجددا به روال عادلی بازگشتیم.
وی با تاکید بر اینکه مولفه مواسات بخشی از فرهنگ ایمانی و اسلامی است، ادامه داد: این مهم در حالیست که در فرهنگ غرب افراد بجای کمک کردن به همدیگر، به فروشگاه ها هجوم می برند و علیه همدیگر اقدام می کنند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه فعالان فرهنگی باید دست به دست همدیگر دهند و با استفاده از ابزارهای نوین و با بهره گیری از هنر پیام مواسات و ایثارگری کادر درمان را به نسل های آینده منتقل کنند، افزود: پرداختن به هر موضوعی در قالب هنر سبب ماندگار شدن آن امر می شود از این رو هنرمندان باید در میدان حاضر شوند و با تولید آثار فاخر مانند فیلم، سریال، مستند، موسیقی، شعر و ادبیات نسبت به وقایع نگاری موضوعات ذکر شده اقدام کنند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اقدام خودجوش فرهنگسرای اندیشه در راستای کمک به افزایش روحیه کادر درمان و ثبت وقایع ایام کرونا در حوزه ادبیات قابل تقدیر است.
مطالب مرتبط
نظر شما