شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۱
کد خبر: ۱۱۱۹۶۳
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
دبیر سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر با توجه به شیوع ویروس کرونا برای آن دسته از کارگردان‌های متقاضی که به دلیل تعطیلی تئاتر در شرایط کرونایی از اجرا بازماندند، شرایط متفاوتی را در نظر گرفت.
تصمیم جدید برای اجراهای تئاتر فجر/ برگزاری 2 بخش تئاتر مقاومت در تهرانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ وهنر، حسین مسافر‌آستانه با در نظر گرفتن تعطیلی تئاتر برای گروه‌های نمایشی که طبق فراخوان می‌توانستند تقاضای خود برای حضور در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر ارائه دهند، شرایط متفاوتی را در نظر گرفت.

طبق اعلام دبیر جشنواره سی‌و‌نهم تئاتر فجر گروههای نمایشی که در جدول برنامه‌های تماشاخانه‌های تهران و شهرستانها قرار داشتند ولی به اجرای عمومی نرسیده‌اند می‌توانند ضمن هماهنگی با شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی و دریافت مجوز، تا ۱۵ آذرماه فرایند ثبت نام در سایت را مطابق فراخوان اعلام شده انجام دهند.

در فراخوان اعلامی از سوی دبیرخانه سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر آثاری‌ که در فاصله‌ زمانی اول ‌آبان ۹۸ تا پایان شهریور ۹۹ اجرا شده باشند، می‌توانستند حداکثر تا تاریخ پایان مهر ۱۳۹۹ فرآیند ثبت‌نام در سایت جشنواره را انجام دهند.

همینطور آثاری که در فاصله‌ زمانی اول مهر ۹۹ تا ۳۰ آبان سال جاری قرار اجرا داشتند، می‌توانستند حداکثر تا تاریخ ۵ آذر ۱۳۹۹ فرآیند ثبت‌نام در سایت جشنواره را  انجام دهند که بر اساس تصمیم دبیر جشنواره هر اثر نمایشی که در این دو بازه‌ی زمانی قرار اجرا داشته و به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا امکان اجرا پیدا نکرده است می‌تواند تا زمان در نظر گرفته شده (15 آذر) نسبت به ارائه درخواست خود و ثبت نام در سایت جشنواره مطابق با فراخوان اقدام کند.

این تصمیم با توجه به محدودیت‌های ستاد مقابله با کرونا برای فعالیت مراکز هنری در سال جاری در نظر گرفته شده است.

سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود.

*برگزاری بخش خیابانی و محیطی جشنواره تئاتر مقاومت در تهران

مدیر بخش خیابانی و محیطی جشنواره تئاتر مقاومت جزئیات برگزاری این بخش را تشریح کرد. داریوش نصیری مدیر بخش خیابانی و محیطی جشنواره تئاتر مقاومت  گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های به‌ عمل آمده توسط ستاد برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت و با در نظر گرفتن جوانب بهداشتی در شرایط کرونایی تصمیم گرفتیم که این بخش را با حضور گروه‌های نمایشی به‌صورت زنده در شهر تهران، با شرایط ویژه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز برگزار کنیم.
نصیری افزود: بخش خیابانی و محیطی جشنواره با حضور داوران جشنواره و به‌صورت زنده برگزار خواهد شد و در صورت مساعد بودن شرایط پس از اتمام تعطیلی دوهفته‌ای سعی داریم همزمان با برگزاری آنلاین بخش صحنه‌ای و دانشجویی، این بخش را نیز به‌صورت متمرکز و زنده در تهران برگزار کنیم. 
وی در پایان گفت: لازم به ذکر است که پیش از این و با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با انجمن هنرهای نمایشی استان فارس قرار بود که این بخش در شهر شیراز برگزار شود، که به‌دلیل منع تردد بین استان‌ها و همچنین درخواست گروه‌های نمایشی تصمیم بر آن شد تا بخش نمایش خیابانی و محیطی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت همزمان با برگزاری آنلاین سایر بخش‌ها در تهران برگزار گردد.
هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری حمید نیلی آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

*«سرایدار» طراحان خود را شناخت

نمایشنامه «سرایدار» نوشته هارولد پینتر توسط رضا دادویی ترجمه شده و قرار است بعد از پایان محدودیت های کرونایی تئاتر با کارگردانی مهدیس زارع نژاد روی صحنه برود.

در این اثر نمایشی امیرحسین دوانی به عنوان طراح صحنه، ندا نصر به عنوان طراح لباس، فرشاد فزونی به عنوان طراح موسیقی و محمدصادق زرجویان به عنوان طراح گرافیک و عکس حضور دارند.

نورالدین حیدری ماهر نیز مجری طرح نمایش «سرایدار» است.

متعاقبا اطلاعات مربوط به دیگر عوامل، زمان و مکان اجرای نمایش «سرایدار» اعلام می شود.

نظر شما