جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۵۴
کد خبر: ۱۱۱۹۷۱
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
معاون فرهنگی، تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به لزوم هماهنگی امام محله و بسیج برای حل مشکلات مردم گفت: قوی‌ترین بازوی مسجد بسیج است.
تفکر بسیجی بن‌بست نداردبه گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ و هنر؛ حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان، معاون فرهنگی، تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی، طی گفت‌و‌گویی با تبریک فرارسیدن هفته بسیج گفت: بسیج مفهومی والا است که تبلور آن‌هم در ایران و هم در همه کشورهایی که در محور مقاومت هستند منشأ برکات فراوانی است.

بسیج تفکر روییده از اسلام ناب است

وی با بیان این‌که ایثار، اخلاص و فداکاری جان‌مایه‌های اصلی بسیج است، گفت: بسیج فقط یک سازمان نیست و تفکر بسیجی روییده از اسلام ناب است و جان‌مایه آن این است که باید در هنگام خطر با اخلاص، ایثار کنیم.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان با اشاره به شاخصه‌های بسیجی اظهار داشت:  بسیجی کسی است که شانه خود را زیر بار مسئولیت قرار می‌دهد و نسبت به اطراف خود احساس مسئولیت دارد، این احساس مسئولیت در افراد بسیار مهم و حساس است و کامل کننده حلقه‌ مفقوده‌ای است که به آن نیاز داریم تا به کمک آن از بسیاری از بن‌بست‌ها رد شویم.

باید روحیه بسیجی در مساجد و بین امامان محلات و مساجد رشد کند

وی ادامه داد: باید این روحیه بسیجی در مساجد و در بین امامان محلات و مساجد ما رشد داشته و با وجود تعطیلی نمازهای جماعت به دلیل شیوع کرونا،‌ مساجد تعطیل نشود و کارکردهای مساجد بیشتر و بهتر از گذشته نشان داده شود.

معاون فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: مسجد فقط نمازخانه نیست و امام فقط پیش‌نماز نیست، بلکه مسجد سنگر است و باید همه فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف در مسجد مدیریت شود و منشأ خیرات و برکات باشد و حتی بتواند کلیه شئون حکمرانی را در محلات به خوبی پیش ببرد.

تأکید رهبر معظم انقلاب به استفاده از ظرفیت مساجد

وی خاطرنشان کرد: در آخرین دیدار مقام معظم رهبری با اعضای ستاد کرونا داشتند، تأکید کردند که آموزش سلامت را باید محله محور پیش ببریم، امامان جامعه با تمام قوا به میدان آمدند و تلاش کردند ظرفیت‌های محله را فعال کنند و به کار وسیعی دست زدند و تمام حوزه‌ها از سلامت تا امنیت را که مدتی بود در مساجد کم‌فروغ شده بود با استفاده از ظرفیت بالای مساجد به کار گرفته و به سطح خوبی رساندند.

تفکر بسیجی بن‌بست ندارد

وی ادامه داد: این حرکت زاییده تفکر بسیجی در کشور ما است، این تفکر بن‌بستی ندارد و بر اساس احساس مسئولیت و روحیه ایثار و فداکاری است، این روحیه در هر مشکلی با همراه کردن مردم و به صحنه آوردن آن‌ها کار را پیش می‌برد از ابتدای انقلاب در هرجایی که مردم را به صحنه فراخوانده‌ایم کارها به خوبی پیش رفته است و هرگاه از این سرمایه عظیم مردمی غفلت کرده‌ایم کارها دچار مشکل شدند و به هدف مدنظر خود نرسیدیم.

مدیرعامل بنیاد هدایت با اشاره به هماهنگی کامل امام محلات و پایگاه‌های مقاومت بسیج تصریح کرد: شبکه بزرگی از سازمان بسیج به نام پایگاه مقاومت در محلات وجود دارد،  با توجه به تجارب فراوانی که از ابتدای انقلاب به دست آمد، پایگاه‌های بسیج جزو مسجد شده و در دل مسجد فعالیت می‌کنند.

قوی‌ترین بازوی مسجد بسیج است

وی در پایان گفت: تأکید فرماندهان نیز بر این بوده است که محکم‌ترین، قوی‌ترین و سازمان‌یافته‌ترین بازوی مساجد پایگاه‌های مقاومت بسیج هستند که با هماهنگی و محوریت امام و هماهنگی و همدلی با سایر نیروهای فرهنگی و فعال در مساجد کارهای بزرگ را پیش ببرند و مسائل و مشکلات و گرفتاری‌های محلات را حل کنند.


نظر شما