جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۳
کد خبر: ۱۱۲۰۴۵
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
ایتالیا فیلم «Notturno» (شب) را برای شرکت در بخش بین المللی اسکار ۲۰۲۱ معرفی کرد.
«شب» ایتالیا در اسکار صبح می شود!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر به نقل از هالیوود ریپورتر، در یک تصمیم غافلگیرانه، مستند خاورمیانه نماینده کشور ایتالیا در رقابت اسکار ۲۰۲۱ خواهد بود.

ایتالیا  فیلم «Notturno» (شب) را برای شرکت در بخش بین المللی اسکار معرفی کرد.
ایتالیا فیلم «شب» را که مستندی به سبک مشاهدات نزدیک از جنگ خاورمیانه ساخته کارگردان «جیانفرانکو رُزی» (آتش در دریا) است، انتخاب کرد تا برای رقابت در اسکار ۲۰۲۱ در بخش «بهترین فیلم بین المللی» شرکت کند.

این فیلم تولید مشترک ایتالیا، فرانسه و آلمان است، در مدت سه سال در سوریه، عراق، کردستان و لبنان فیلمبرداری شد. مانند بسیاری از کارهای این کارگردان، این مستند یک کلاژ امپرسیونیستی از افراد عادی درگیر جنگ است و نگاهی به جنگ داخلی سوریه دارد.

«شب» ایتالیا در اسکار صبح می شود!این فیلم ایتالیایی اولین اکران جهانی خود را در ونیز تجربه کرد سپس در جشنواره فیلم تورنتو و نیویورک نیز روی پرده رفت و از نهم سپتامبر نیز در ایتالیا اکران عمومی شد.

«جیانفرانکو رُزی» در سال ۲۰۱۳ با مستند «گرای مقدس»(Sacro Gra) برنده شیر طلای جشنواره فیلم ونیز شد. این فیلم تنها مستندی است که تاکنون جایزه برتر جشنواره ونیز را کسب کرده است.

رُزی در سال ۲۰۱۶ با مستند «آتش در دریا» جایزه خرس طلای شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین را دریافت کرد و فیلم او بعدها نماینده ایتالیا در بخش اسکار فیلم بلند بین‌المللی بود و توانست نامزد اسکار بهترین مستند بلند شود.

«شب» ایتالیا در اسکار صبح می شود!ایتالیا رکورددار دریافت بیشترین جایزه اسکار فیلم بلند بین‌المللی است. این کشور در مجموع ۳۱ بار نامزد اسکار شده و با ۱۴ جایزه، رکورددار دریافت بیشترین جایزه اسکار فیلم بلند بین‌المللی است. اما در بخش بیشترین نامزدی، فرانسه با ۴۰ نامزدی رکورددار بخش بیشترین نامزدی است.

ایتالیا از کشورهای شاخص در سینمای جهان است که کارگردانان مولفی چون لوکینو ویسکونتی، ویتوریو دسیکا، روبرتوروسلینی، فدریکوفلینی، پیر پائولو پازولینی، چزاره زاواتینی و میکل آنجلو آنتونیونی بعد از جنگ جهانی دوم رخوت متاثر از فاشیسم سینمای این کشور را تکان داده و با فیلم‌هایشان جنبش رئالیسم و نئو رئالیسم ایتالیا را ایجاد کردند.

فیلم‌های مهم این دوران مانند «دزد دوچرخه» ساخته‌ ویتوریو دسیکا، «رم شهر بی دفاع» ساخته‌ روبرتو روسیلینی، «جاده» ساخته‌ فدریکو فلینی، «روکو و برادرانش» ساخته‌ لوکینو ویسکونتی همگی نقاط عطف سینمای ایتالیا در این دوران طلایی به شمار می‌آیند.
نظر شما