پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۶
کد خبر: ۱۱۲۰۵۳
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
آلبوم «راز» اثر مشترک هوشیار خیام و بامداد افشار با تمرکز روی موسیقی سیستان و بلوچستان در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، «راز» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار موسیقایی منتشر شده در فضای مجازی است که به عنوان اثر مشترک هوشیار خیام و بامداد افشار دو آهنگساز صاحب سبک موسیقی کشورمان منتشر شد.

در این آلبوم که با تمرکز روی موسیقی سیستان و بلوچستان و نوازندگی هنرمندان مطرح این مناطق پیش روی مخاطبان قرار گرفته قطعات «یَک»، «دو»، «سَه»، «چار»، «پنج»، «شَش»، «هپت»، «هشت» و «نه» به علاقه مندان موسیقی نواحی ایران عرضه شده‌اند.

هوشیار خیام درباره انتشار این آلبوم گفته بود: کلیت و پایه اصلی آلبوم «راز» بر اساس موسیقی بلوچستان ضبط شده که عمده فضای جغرافیایی موسیقی روی منطقه ایرانشهر متمرکز شده است. ما در این آلبوم تلاش کردیم تا با تمرکز روی فرم موسیقی مراسم گواتی، ذهیروک و حماسی خوانی منطقه بلوچستان و استفاده از نوازندگان مطرح این منطقه از جمله خداداد شکل زهی، فرزندان استاد ماشاالله بامری و چند نوازنده دیگر یک فضای متفاوتی را خلق کنیم که روی موسیقی زهی و پیانو با اشکال مختلف با اصوات دیگر ساخته شده است. در این راه دوست عزیزم بامداد افشار در بخش الکترونیک اثر که با عنوان «راز» در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت، همراه ما بود.»

هوشیار خیام از جمله نوازندگان و آهنگسازانی است که تحصیلات دانشگاهی خود را همزمان در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر و کالچ «ترینیتی» لندن ادامه داده است. او پس از این دوران به کشور آمریکا رفت و در کالج موسیقی سیسیناتی ابتدا موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس و سپس دکترای رشته آهنگسازی و رهبری ارکستر شد. این هنرمند در همان دانشگاه نیز به سمت دستیار استاد به تدریس تئوری موسیقی و آهنگسازی پرداخت و از همان دوران به صورت موازی به فعالیت‌های اجرایی موسیقی پرداخت.

برگزاری چندین کنسرت متعدد در ایران و کشورهای دیگر با گروه‌های مختلف موسیقی و تولید چند آلبوم از جمله «میان» با همراهی حسام اینانلو و نوید افقه، «سوی دیگر» با همراهی کوارتت شهرزاد، «خداوند رخش» با همراهی امیرحسین ماحوری، «زمین» با همراهی احمد پوری، «موسیقی برای تار و پیانو» با همراهی میلاد محمدی، «آثار پیانویی» با همراهی احسان صبوحی، «زهی ها»، «تمام تو» با همراهی امیر اسلامی، «هزار اتفاقی» و «تاتاری» از جمله فعالیت‌های هوشیار خیام در عرصه‌های اجرایی است.


نظر شما