جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۲
کد خبر: ۱۱۲۰۵۵
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: عرصه ادبیات و برگزاری جشنواره‌های ادبی ابزار و ظرفیت مهمی برای ثبت جلوه‌های ایثار مردم و کادر درمان در مبارزه با کرونا است
ادبیات ظرفیت مهمی برای ثبت جلوه‌های ایثار کادر درمان دارد
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ و هنر، احمد راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این‌که زبان هنر می‌تواند وقایع را با صداقت برای افکار عمومی در تاریخ ثبت کند، گفت: اکنون نیز در دوران مقابله با ویروس کرونا هستیم و نحوه ایثار و فداکاری مردم و پزشکان باید برای آیندگان به تصویر کشیده شود.

وی افزود: مواسات و نیکوکاری مردم در بحران پیش آمده بی نظیر است که این امر برگرفته از فرهنگ غنی اسلامی ایرانی است. در شرایط کنونی کادر درمان به‌عنوان مدافعان از سلامت جامعه در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند. طی یکسال گذشته شاهد بروز جلوه‌های خاصی از ایثار و فداکاری این افراد هستیم که شایسته تقدیر و قدردانی است. اقدامات فرهنگی‌ای مثل جشنواره ادبی فصل همدلی که با هدف تقدیر و تشکر از کادر درمان برگزار می‌شود، می‌توانند ابزاری برای ثبت وقایع این دوران و همچنین جلوه‌های ایثار و جانفشانی مردم و کادر درمان باشند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در واقع عرصه ادبیات غنی کشورمان در برهه‌های مختلف حوادث مهم سرزمین‌مان را به تصویر کشیده و برای نسل‌های کنونی به یادگدار گذاشته است. بنابراین اکنون نیز شعرا، نویسندگان و تاریخ نگاران وظیفه خطیری در راستای وقایع نگاری مفهوم همدلی و مواسات را بر عهده دارند که جشنواره فصل همدلی فرصت خوبی برای بروز و ظهور این آثار به‌شمار می‌رود.

وی در پایان با اشاره به برگزاری جشنواره ادبی فصل همدلی در فرهنگسرای اندیشه، گفت: امیدوارم مجموعه‌های فرهنگی و دستگاه‌های متولی در این راستا برنامه‌ریزی جدی داشته باشند تا پس از رهایی از ویروس کرونا، آثار فاخری از ایثار و گذشت مردم و مدافعان سلامت به یادگار مانده باشد

نظر شما