جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۱۲۰۸۸
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: رفع خشونت علیه زنان یکی از مسائل مهم، قابل توجه و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.
رفع خشونت علیه زنان از تاکیدات رهبر معظم انقلاب استبه گزارش پایگاه خبری ـ نحلیلی فرهنگ وهنر،فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان مجلس درباره گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: خشونت علیه زنان یکی از مسائل مبتلا به در سراسر جهان است و ضرورت پیشگیری و مقابله با آن امری مسلم است. آموزه‌های وحیانی و نگاه ویژه اسلام به کرامت زن، رفتار نیکو و شایسته با زن در محیط خانه را یک وظیفه شرعی تلقی کرده است.

وی افزود: همچنین تاکید اهل بیت علیهم السلام بر تأمین امنیت زنان در محیط اجتماع بر اهمیت این مقوله صحه گذاشته است. در نظام بین‌الملل که سال‌ها است داعیه مبارزه با خشونت علیه زنان وجود دارد، همچنان آمارهای انواع چنین خشونت‌هایی بالا است و تعریف گفتمان بین‌الملل از خشونت در مفهوم و مصداق تناقضات بسیاری دارد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه حسن رفتار با زن در بستر خانواده و جامعه بدون تحول فرهنگی و اصلاح جهان بینی غیر ممکن است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی در پیروی از همین مکتب فکری، این مساله را مورد توجه قرار داده است. رهبر معظم انقلاب در رهنمودهای متعدد از جمله سومین نشست اندیشه‌های راهبردی بر ضرورت تأمین امنیت و آرامش زن به ویژه در محیط خانواده تأکید کردند.

قاسم پور با بیان اینکه رفع ظلم به زن در موازنه با خانواده محوری مهر تأیید گفتمان انقلاب اسلامی در تأمین امنیت زنان است، خاطرنشان کرد: لایحه «صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت» از جمله لوایح مهمی است که مدت‌هاست در دستور کار است. سال گذشته بررسی این لایحه در قوه قضائیه به پایان رسید و به دولت ارسال شد اما پس از گذشت یک سال و سه ماه همچنان به مجلس ارائه نشده است.

وی ادامه داد: هر چند فاصله گفتمانی زیادی میان تعاریف، مصادیق و نحوه عمل در زمینه خشونت علیه زنان در فضای بین‌الملل و آموزه‌های فرهنگی و مذهبی ما وجود دارد اما این موضوع یکی از مسائل مهم، قابل توجه و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.

قاسم پور با اشاره بر نقش فراکسیون زنان در این زمینه تصریح کرد: از این جهت فراکسیون زنان و خانواده با توجه به ویژگی‌های فرهنگ دینی، با رویکرد بومی و با لحاظ استقلال فرهنگی از حقوق زنان حمایت کرده و برای تأمین امنیت زنان تمام توجه و اهتمام خود را معطوف خواهد کرد.
نظر شما