پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۱۲۰۹۹
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
اشکان عقیلی‌پور با پیوستن به پویش کتابخوانی 2020 فرهنگسرای اندیشه از همه مردم ایران درخواست کرد که با حضور در این پویش به توسعه فرهنگ کتابخوانی کمک کنند.
نویسنده کتاب «ابراهیم خان» به پویش کتابخوانی 2020 فرهنگسرای اندیشه پیوست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،‌ پویش کتابخوانی ۲۰۲۰ چند روزی است که در فضای مجازی راه اندازی شده است. این پویش که با هدف ترویج مردم کشورمان به مطالعه و کتابخوانی آغاز به کار کرده از همگان دعوت کرده است تا در ساعت ۲۰ شب به مدت ۲۰ دقیقه کتاب بخوانند و تصاویری از آن را در صفحات مجازی خود به اشتراک بگذارند.
فرهنگسرای اندیشه با دعوت از مردم و چهره‌های شناخته شده هنری، ورزشی و رسانه‌ای درخواست کرد تا آحاد مختلف جامعه به این پویش بپیوندند. با توجه به این دعوت، اشکان عقیلی‌پور، نویسنده کتاب «ابراهیم خان» با ارسال یک ویدئو شامل خوانش بخش‌هایی از کتاب خود، اعلام کرد که به پویش کتابخوانی 2020 پیوسته است.
کتاب «ابراهیم‌خان» توسط انتشارات پنجره منتشر شده است. در بخشی از متن این کتاب از زبان نویسنده چنین می‌خوانیم:‌ «"ابراهیم خان" عمویِ پدرم بوده. ایشون چند سال قبل از به دنیا اومدن من از دنیا رفت. یعنی حدود سی و چند سال قبل. با توجه به این‌ که یه 90 سالی عمر از خدا گرفته بود، با یه حساب سرانگشتی، متوجه می‌شین که از اون مردایِ رضاخانی بوده. من که البته سعادت زیارت ایشون رو نداشتم هیچوقت. ولی اثراتِ این نام، در جای جایِ زندگی ما به وفور دیده می‌شه و نام و خاطراتشون در گوش و دل و جان و رگ و پِی ما نقش بسته.»


نظر شما