پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۱
کد خبر: ۱۱۲۳۴۳
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹
فرهنگ‌سرای امام(ره) بخش‌هایی از کتاب «جهان‌بینی توحیدی» نوشته استاد شهید مرتضی مطهری را در فضای مجازی منتشر می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فرهنگ‌سرای امام(ره) در محصولی مجازی با عنوان «جهان‌بینی» در قالب عکس نگار (متن و تصویر) بخش‌هایی از کتاب «جهان‌بینی توحیدی» نوشته استاد شهید مرتضی مطهری را منتشر می‌کند.

در کتاب «جهان بینی توحیدی» به جهان بینی اسلامی، تعریف جهان‌بینی، انواع جهان‌بینی‌ها (علمی، فلسفی، مذهبی) پرداخته شده و جهان‌بینی توحیدی به طور عام و جهان‌بینی اسلامی به طور خاص، واجد تمام ویژگی‌های یک جهان‌بینی خوب دانسته شده است.

مجموعه کتاب‌های مقدمه‌ای بر جهان‌بینی اسلامی شامل شش مجلد و آخرین اثر قلمی شهید مطهری است و در واقع یک دوره اصول عقاید اسلامی است و مطالعه آن برای عارف و عامی سودمند است. در اصل، این کتاب شامل هفت مجلد بوده که استاد شهید فرصت نگارش جلد ششم آن یعنی امامت و رهبری را پیدا نکردند. البته مباحث «امامت» آن شهید در انجمن اسلامی پزشکان پس از شهادت آن بزرگ‌مرد علم و ایمان و مجاهدت، با نوشته دیگری از آن شهید در این باب به عنوان پیشگفتار، به صورت مستقل تحت عنوان «امامت و رهبری» توسط شورای نظارت بر نشر آثار استاد شهید مطهری منتشر شد. جهان‌بینی توحیدی جلد دوم از مجموعه کتاب‌های مقدمه‌ای بر جهان‌بینی اسلامی است.

مجلدات کتاب مقدمه‌ای بر جهان‌بینی اسلامی عبارت‌اند از: انسان و ایمان، جهان‌بینی توحیدی، وحی و نبوت، انسان در قرآن، جامعه و تاریخ، زندگی جاوید یا حیات اخروی.
نظر شما