پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۱۲۴۱۳
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
تعداد زیادی از مقامات مذهبی، سیاسی و فرهنگی، نمایندگان گروه‌های فلسطینی مقیم لبنان با حضور در محل سفارت ایران در بیروت، به مقام شهید دكتر محسن فخرى‌زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران ادای احترام کردند.
نمایندگان مذهبی و سیاسی در محل سفارت ایران در بیروت حضور پیدا کردند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ وهنر،  تعداد زیادی از مقامات مذهبی، سیاسی و فرهنگی، نمایندگان گروه‌های فلسطینی مقیم لبنان با حضور در محل سفارت ایران در بیروت، به مقام شهید دكتر محسن فخرى‌زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران ادای احترام کردند.
در این مراسم همچنین دفتر یادبود شهيد فخرى‌زاده در بیروت گشوده و امضا شد.
امضا كنندگان دفتر یادبود شهيد فخرى‌زاده با تسلیت این مصیبت به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران و خانواده داغدار ایشان ، تاكید كردند كه تروريسم لادين و لامذهب و فاقد هرگونه هویت است. ایشان همچنین استكبارجهانی و اسرائیل؛ فرزند نامشروع او را کانون اصلی تولید و پرورش تروریست‌ها در جهان دانستند. بازگشت به نهضت علمى و تمدنى اسلام، محافظت از دانشمندان مسلمان در تمامی زمينه‌ها و در همه كشورها که مورد هدف تروریست‌ها قراردارند راه‌های پيشگيرى و جلوگيرى از ترور دانشمندان مسلمان است.
سرنوشت مبهم ده‌ها دانشمند مسلمان نامبرده زیر كه به شيوه‌هاى مختلفى در لبنان، سوریه، عراق، مصر، تونس، فلسطين و تركيه در ساليان گذشته ربوده یا ترور شده‌اند، نمونه روشن این رویکرد تروریست‌هاست. محمد الزواري، يحيى المشد، جمال حمدان، سمير نجيب، سلوى حبيب، رمال حسن رمال، نبيل فليفل، ابراهيم الظاهر، جاسم الذهبي، احمد احمد، سميرة موسى، حسن كامل الصباح، سعيد السيد، عبير عياش، مصطفى مشرفه، نبيل القليني، سامية منيمنة برخی از دانشمندان مسلمانی هستند که مورد ترور شوم دشمنان قرار گرفتند.
نقطه مشترک تمام گفت‌وشنودها به این نقطه ختم شد که اين ترورهاى جنايتكارانه، چرخه دانش، فناوری و اراده ملت‌هایمان را هرگز متوقف نخواهد كرد. چرا که اين سنت الهى  و قانون طبیعت است که فرمود: و لن تجد لسنة الله تبديلا...
 گفتنی است :ایشان  تنها دانشمند هسته‌ای ایرانی است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی سال گذشته خود به زبان آورد و مدعی شد روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.

ترور این دانشمند حوزه موشکی کشور در منطقه آبسرد دماوند (استان تهران)  توسط عمال آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه روز جمعه 7 آذر ماه بووقوع پیوست که به شهادت شهید فخری زاده منجر شد.
نظر شما