شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۱۲۴۳۹
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
تهیه‌کننده برنامه رادیویی «کوی دانشجو» گفت: یک فراخوان با عنوان «تریبون دانشجویی» راه‌اندازی کرده‌ایم که هر دانشجو می‌تواند با ارسال ویدئویی یک دقیقه‌ای از مطالبات خود در این رقابت شرکت کند.
تریبون دانشجویی به مناسبت ۱۶ آذر در «کوی دانشجو» راه اندازی شده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، کوی دانشجو شبکه رادیویی جوان، یک مجله‌ رادیویی با محوریت مطالبات دانشجویی است که هدف آن پیگیری و بررسی مشکلات و دغدغه‌های دانشجویان است.
غزاله یراقی تهیه کننده این برنامه روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این برنامه یک مجله رادیویی‌ و کاملا دانشجویی‌ست که تلاش می‌کند تا صدای رسای دانشجویان ایران باشد، به همین سبب از تمامی دانشجویان و فعالان این حوزه دعوت کرده تا پیشنهادات، دغدغه‌ها و مطالبات قابل پیگیری خود را برای رادیوجوان ارسال کنند؛ دغدغه‌هایی که محور عمده‌ آن‌ها حول مسائل صنفی، رفاهی، فرهنگی، آموزشی، سیاسی و پژوهشی می‌چرخد.

تهیه‌کننده برنامه، نبود شبکه ارتباطی فعّال میان نخبگان و مسئولان را از جمله مشکلات دانشجویان برشمرد و افزود: موضوعات مهمی که در برنامه  کوی دانشجو به‌ آن‌ها پرداخته می‌شود کمبود امکانات آزمایشگاهی، عدم توزیع موثر گرنت‌های پژوهشی، نخبه کُشی سیستم‌های بروکراتیک، نبود بودجه کافی برای کارهای پژوهشی و... است که در هر قسمت‌ برنامه با حضور مسئولان و فعالان حوزه دانشگاهی به بحث گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به این‌که برنامه به صورت ویژه در روز دانشجو روانه آنتن می‌رود، گفت: کوی دانشجو با اجرای محمد صادق علیخانی هر جمعه ساعت ۲۰ از رادیو جوان پخش می‌شود که در روز ۱۶ آذرماه به صورت ویژه و با موضوع هویت مستقل و جنبش دانشجویی نظام‌مند، با همراهی چهار دانشجوی نخبه در زمینه‌های علم، سیاست، فرهنگ و ادبیات، روی آنتن شبکه رادیویی جوان می‌رود.

یراقی ادامه داد: همچنین به مناسبت این روز یک فراخوان با عنوان «تریبون دانشجویی» راه‌اندازی کرده‌ایم که هر دانشجو می‌تواند با ارسال ویدئویی یک دقیقه‌ای از مطالبات خود در این رقابت که تا ٢٠ آذرماه فرصت دارد، شرکت کرده و خواسته‌ها و مطالبات خود را از طریق صفحه‌ مجازی برنامه با سایرین به اشتراک بگذارد؛ به برندگان این تریبون جوایزی تعلق خواهد گرفت که متعاقبا اعلام خواهد شد.

تهیه‌کننده کوی دانشجو در پایان پیرامون ترانه‌ تیتراژ برنامه که به صورت اختصاصی در رادیوجوان تولید و از امروز رونمایی می‌شود، گفت: قطعه «کوی دانشجو» با شعر و صدای رضا احمدی در شبکه رادیویی جوان تولید شده و برای اولین بار از طریق این برنامه به گوش مخاطبان این شبکه خواهد رسید.

برنامه‌های رادیوجوان را می‌توانید بر روی موج اف ام ردیف ۸۸ مگاهرتز بشنوید.

منبع: ایرنا
نظر شما