شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۱۲۵۲۹
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور:
اسماعیل شفاعی گفت: ابتکار حضرت امام (ره) در تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدامی هوشمندانه بوده، چرا که انقلاب فرهنگی مقدمه تعالی جامعه اسلامی و رسیدن به فرهنگ نوین اسلامی است.
انقلاب فرهنگی مقدمه رسیدن به فرهنگ نوین اسلامی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،  اسماعیل شفاعی، مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور با تبریک ۱۹ آذر سالروز تأسیس شورایعالی انقلاب فرهنگی به دستور حضرت امام (ره) گفت: تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی بی گمان یکی از دستاوردهای مهم پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که به ابتکار حضرت امام (ره) با هدف گسترش و نفوذ فرهنگ اسلامی در ابعاد جامعه تشکیل شد. نهادی که به طور دائم و به صورت مستمر و فعال موضوع فرهنگ و علم را طراحی و برنامه‌ریزی می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه در طی سالهای فعالیت شورایعالی انقلاب فرهنگی مصوبات و اقدامات مؤثر و قابل تأملی در جهت فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگ اسلام ناب محمدی انجام داده است.

شفاعی ضمن بیان نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه علم، فرهنگ و هنر اظهار داشت: هدف از تشکیل شورایعالی انقلاب فرهنگی این است که بتواند در مراکز فرهنگی، هنری و مدارس و دانشگاه‌ها، تحولی بر مبنای فرهنگ اسلامی ایجاد کند و در راستای تربیت نیروی انسانی متعهد، متفکر و علاقه‌مند به اسلام و استقلال کشور در همه ابعاد گام بردارد و روح تفکر و علم‌آموزی را درجامعه رواج دهد.

مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور درخصوص فعالیت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی گفت: شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های شورایعالی انقلاب فرهنگی با پیروی از مصوبات آن شورا به ویژه نقشه مهندسی فرهنگی کشور، برنامه‌ها و اسناد فرهنگی مناسب و کارشناسی شده‌ای برای ارتقای سبک زندگی اسلامی تدوین و اجرا نموده است که مستقیماً با ابعاد زندگی افراد جامعه ارتباط دارد.

اسماعیل شفاعی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه جهادگران حوزه فرهنگ از ابتدای پیروزی انقلاب، از زحمات تلاشگران حوزه فرهنگ و تربیت اسلامی در سراسر کشور تقدیر و تشکر کرد.
نظر شما