شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۲
کد خبر: ۱۱۲۵۷۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
درپی درگذشت آیت‌الله محمد یزدی نهاد‌ها و چهره‌های فرهنگی و مذهبی کشور پیام‌های تسلیت صادر کردند.
پیام تسلیت نهاد‌ها و چهره‌های مذهبی درپی ارتحال آیت‌الله یزدیبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، آیت‌الله محمد یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صبح امروز در سن ۸۹ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

آیت‌الله نوری همدانی

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون

خبر ارتحال فیقه مجاهدحضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ محمد یزدی رحمت الله علیه موجب تأثر و تأسف عمیق اینجانب گردید.

آن عالم بزرگوار سراسر عمر بابرکت خود را درخدمت به اسلام ناب و انقلاب و خدمت به حوزهای علمیه و ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام سپری نمود.

مجاهدت‌های ایشان درخدمت امام راحل از آغاز شروع مبارزات علیه رژیم پهلوی با صراحت لهجه و شجاعت خاص مورد توجه همگان بود و بعد انقلاب نیز با توجه به جایگاه علمی و حوزوی با پذیرش مسئولیت‌های خطیر از جمله ریاست قوه قضائیه، مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین، عضویت در شورای نگهبان و...باهمان مواضع شفاف و استوارخدمات فراوانی به نظام و کشور نمود اینجانب فقدان این عالم خستگی ناپذیر و انقلابی و با اخلاص را به محضر مبارک حضرت بقیة‌الله الاعظم عجل الله و رهبر معظم انقلاب و حوزه‌های علمیه و عموم ملت شریف ایران و همه بازماندگان خصوصاً آقازادگان محترم تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن فقید سعید مسئلت می‌نمایم.

حسین نوری همدانی
٢٣ربیع الثانی ١٤٤٢

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت عالم مجاهد آیت الله حاج شیخ محمد یزدی (ره) عضو فقید شورای نگهبان قانون اساسی و مجلس خبرگان رهبری پس از تحمل دوره سخت بیماری موجب تاثر گردید.

این عالم بزرگوار از ابتدای دوران مبارزات انقلابی و سرنگونی رژیم استبدادی تا استقرار نظام جمهوری اسلامی، در سنگرهای مختلف حاضر و در شمار یاران وفادار بنیان‎گذار فقید جمهوری اسلامی ایران و پشتیبان صادق رهبر معظم انقلاب بود.

خدمات این عالم فقید در ادوار و عرصه‌های مختلف از عضویت در شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری تا ریاست قوه قضائیه و ریاست جامعه مدرسین و مسوولیت‌های دیگر در خاطر ملت قدرشناس ایران خواهد ماند.

اینجانب فقدان این یار دیرین نظام و انقلاب اسلامی را به محضر مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید ، جامعه مدرسین و حوزه‌ های علمیه، شاگردان و علاقه‌مندان ایشان، بیت مکرم آن مرحوم و عموم ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند منان برای آن عزیز از دست رفته رحمت واسعه و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت می‌نمایم.

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه

بسم‌الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
 
خبر غم‌انگیز ارتحال یار دیرینه امام و رهبری آیت‌الله محمد یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تاثر و تالم خاطر این جانب شد.

این فقیه وارسته و عالم ربانی پیش از انقلاب اسلامی با سخنرانی‌های افشاگرانه خود  به مبارزه به رژیم ستم‌شاهی برخاست و بارها طعم تبعید و زندان را چشید.

ایشان پس از انقلاب اسلامی نیز در مسئولیت‌های کلیدی مختلف از نمایندگی  مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گرفته تا  ریاست قوه قضائیه  و حضور پررنگش در کسوت امام جمعه تهران همواره خوش درخشیدند و منشا آثار و برکات زیادی برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند.

اینجانب ارتحال این روحانی معزز را به مقام معظم رهبری، اساتید حوزه علمیه قم، جامعه بزرگ روحانیت و بازماندگان محترم ایشان‌ تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و رحمت واسعه طلب می‌کنم.

آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

ضایعه‌ ارتحال انقلابی پیشکسوت، عالم مجاهد، مدرس نامدار حوزه، آیت‌الله حاج شیخ محمد یزدی (قدّس سرّه)، موجب تالّم و تأسف عمیق گردید.

این روحانی زاهد و پارسا که از یاران باوفای حضرت امام خمینی (ره) و از یاوران مخلص رهبر معزز انقلاب اسلامی بود، در روزگار ظلم و ظلمت ستمشاهی، سال‌های متمادی را در زندان، حصر و تبعید سپری کرد. او پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز، در سنگرهای خطیر نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات شایان و نمایانی ارائه کرد؛ مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی، قوه‌ی قضائیه، شورای نگهبان، جامعه‌ مدرسین، هر یک نشان‌های نمایانی از مجاهدت‌های این فقیه دردمند، نستوه و دلیر دارد.

اینجانب این ضایعه‌ مولمه را، از سوی خود و اعضای شورا و مدیریت حوزه‌های علمیه‌ استان تهران، به محضر مبارک حضرت بقیّة الله (ارواحنا له الفداء) و رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظله الوارف) و سایر مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، حوزه‌های علمیه‌ (صانها الله عن الحدثان) و بیت مکرم آن راحل رنجدیده، تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای او رفعت رتبت، و برای وابستگان و دلبستگان آن مرحوم، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌کنم.
نظر شما