پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۱۲۵۹۸
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
مسابقه قصه‌گویی ویژه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با عنوان «شهر خوب قصه‌ها» به همت فرهنگ‌سرای امید و همزمان با شب یلدا، بلندترین شب سال برگزار می‌شود.
مسابقه قصه‌گویی «شهر خوب قصه‌ها» ویژه پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌هابه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، پروانه دوستی رییس فرهنگسرای امید با بیان اینکهمسابقه قصه‌گویی ویژه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با عنوان «شهر خوب قصه‌ها» به همت این فرهنگ‌سرا و همزمان با شب یلدا،  برگزار می شود گفت:  طولانی‌ترین شب سال که شب یلدا نامگذاری شده است از دیرباز فرصت منا سبی برای کنار هم بودن بیشتر خانواده‌های ایرانی جهت تقویت صمیمیت، همدلی‌ها و همچنین انتقال مفاهیم اخلاقی و دینی از سوی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با بیان قصه‌ها و داستان‌های کهن ایرانی و بهانه‌ای فرهنگی برای پیوند نسل‌ها و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی بوده است.

وی افزود: مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ممنوعیت دورهمی‌های خانوادگی در شب یلدا، ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «شهر خوب قصه‌ها» تدارک دیده است.

دوستی افزود: «شهر خوب قصه‌ها» که با هدف تحکیم هرچه بیشتر پیوندهای خانوادگی در ایام همه گیری بیماری کرونا تدارک دیده شده است، به صورت مسابقه در شبکه‌های اجتماعی و در قالب قصه‌گویی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: شرایط شرکت در این مسابقه به این صورت است که پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها باید به بیان قصه‌های پندآموز خود پرداخته و آن را در دو قالب ویدیو یا فایل صوتی (پادکست) حداکثر ۵ دقیقه‌ای در صفحه اینستاگرام شخصی خود بارگذاری کنند.

دوستی افزود: ضروری است که شرکت کنندگان در مسابقه ابتدا صفحه اینستاگرام «شهر خوب قصه‌ها» را فالو (دنبال شونده)کرده تا دست اندرکاران برنامه بتوانند شرکت کنندگان در مسابقه را به راحتی پیدا کنند و در مسابقه شرکت دهند. همچنین شرکت کنندگان در مسابقه می‌توانند از طریق پیام رسان واتس آپ به شماره  09024508438 قصه‌های خود را به دبیرخانه طرح ارسال کنند. لازم به ذکر است، هشتک #شهر_خوب_قصه_ها نیز باید در متن پست‌ها درج شود.

یادآور می‌شود نکات شاخصی که در ارزیابی آثار مدنظر قرار گرفته می‌شود از جمله : توجه به زمان فیلم که بین ۳ تا ۵ دقیقه باشد، دقت در کادربندی و تهیه فیلم در قاب افقی، توجه ویژه به کیفیت تصویر وصوت (پادکست‌ها)،  تداعی خاطرات نسل گذشته در آثار، به لحاظ محتوایی و فضاسازی بصری حائز اهمیت است. رعایت شئونات اسلامی قابل انتشار در فضای مجازی، اقتباس از منابع کهن اصیل ایرانی و اسلامی، پندآموز بودن و خلاقیت و نوآوری در بیان قصه‌ها حائز اهمیت است. 

رییس فرهنگسرای امید تصریح کرد: پس از داوری آثار، ۲۰ اثر برگزیده در صفحه اینستاگرام «شهر خوب قصه‌ها» برای داوری مردمی بارگذاری خواهد شد و در نهایت ۳ اثر از قصه گویی‌های ویدئویی و ۱ اثر از قصه گویی‌های صوتی که مورد پسند مخاطبان قرار گرفته است، به عنوان برنده این مسابقه معرفی خواهند شد. و در پایان به ۲۰  نفر برگزیده و راه یافته به داوری مردمی یک لوح سپاس تقدیم می‌شود.

همچنین به نفرات برگزیده مسابقه به ترتیب: نفر اول مبلغ ۲۰ میلیون ریال کارت هدیه، نفر دوم ۱۵ میلیون ریال کارت هدیه و به نفر سوم ۱۰ میلیون ریال کارت هدیه و به برگزیده بخش پادکست ۷ میلیون ریال کارت هدیه اهدا خواهد شد.
نظر شما