جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۱
کد خبر: ۱۱۲۶۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
حرکت «لاک‌پشت و حلزون» مقابل دوربین
مستند «دلبند» که روایت زندگی دشوار اما شیرین یک مادر تنهای ۸۳ ساله به نام «فیروزه» در دل رشته‌کوه‌های البرز است، جایزه مستند برتر فرهنگ و سبک زندگی جشنواره چین را دریافت کرد.
«دلبند» ایرانی در چین درخشید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فیلم مستند «دلبند» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه‌کنندگی الهه نوبخت، در ادامه‌ موفقیت‌های بین‌المللی خود برنده جایزه مستند برتر فرهنگ و سبک زندگی جشنواره بین‌المللی OUTDOCS (مستند در فضای باز) چین در سال ۲۰۲۰ شد.

«دلبند» قصه زندگی دشوار اما شیرین یک مادر تنهای ۸۳ ساله به نام «فیروزه» را روایت می‌کند که زندگی منحصر به فردی در دل رشته‌کوه‌های البرز دارد. این فیلم محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و شرکت تصویر گستر الهه پارسی (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت است که پخش بین‌المللی فیلم را نیز بعهده دارد.

* حرکت «لاک‌پشت و حلزون» مقابل دوربین

فیلم سینمایی «لاک‌پشت و حلزون» به کارگردانی رضا حماسی و تهیه‌کنندگی مشترک شهرام گیل‌آبادی و هوشنگ نورالهی و فیلمنامه‌ای از محسن رضایی که از چند ماه قبل پیش تولید خود را آغاز کرده بود، با دریافت پروانه ساخت از وزارت ارشاد به‌زودی وارد مرحله تولید می‌شود.

در خلاصه داستان «لاک‌پشت و حلزون» آمده است: پدرام ۱۰ ساله با مادرش افسانه زندگی می‌کند و مشکلات زیادی با او دارد. افسانه قصد ازدواج دارد ولی با مخالفت پدرام روبه‌روست و دلیل مشکلات پدرام را همین مسئله می‌داند. پدرام با جوان عجیب و غریبی آشنا می‌شود و یک رابطه دوستی پنهانی بین آنها شکل می‌گیرد...
رضا حماسی فارغ التحصیل کارشناسی کارگردانی سینما از دانشگاه سوره تهران است.

«دلبند» ایرانی در چین درخشید * پوستر مستند «هجده هزار پا» رونمایی شد

در آستانه‌ برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، از لوگو و پوستر فیلم مستند بلند «هجده هزار پا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «مهدی شامحمدی» رونمایی شد.

در خلاصه موضوع این فیلم مستند که محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بوده و با مشارکت مؤسسه روایت فتح تولید شده است، می‌خوانیم: «احمد شیخِ ۲۴ ساله بعد از ۲ سال زندگی در شرایط بسیار سخت موفق می‌شود همراه با نیمی از افراد خانواده از محاصره شهرش «فوعه» در سوریه خارج شود. حال او بیرون از محاصره تلاش می‌کند که به نیم دیگر افراد خانواده و مردم شهرش آب و غذا برساند و...»

این فیلم، منتخب بخش مسابقه ملی مستندهای بلند و جایزه شهید آوینی این دوره‌ سینماحقیقت است. مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، از ۲۵ آذر تا ۲ دی‌ماه ۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.
نظر شما