جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۲
کد خبر: ۱۱۲۸۱۶
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب و روز پرستار، جشن ملی «سپاس» با اجرای سرود و اهدای شاخه گل در بیمارستان‌های خط مقدم مبارزه با کرونا برگزار می‌شود.
جشن ملی «سپاس» برای تقدیر از مدافعان سلامت/ اجرای زنده گروه‌های سرودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سالروز ولادت حضرت زینب سلام‌الله علیها، روز گرامیداشت پرستار نامیده شده است. این روز باشکوه، امسال حال و هوای خاص‌تری به خود گرفته است؛ چرا که کادر درمان و در راس آنها پرستاران، نزدیک به 10 ماه است در خط مقدم مبارزه با ویروس خطرناک کرونا هستند و حتی تعدادی از آنان در همین مسیر به شهادت رسیدند. روز پرستار امسال به پاس گرامیداشت مقام مدافعان و شهدای سلامت در سراسر کشور با حال و هوای ویژه‌تری برگزار می‌شود.
دفتر موسیقی و سرود صدا و سیما با مشارکت مرکز رسانه و عملیات ویژه سازمان تبلیغات اسلامی جشن و پویش «سپاس» را برای قدردانی از زحمات مدافعان سلامت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خط مقدم مبارزه با کرونا برگزار می‌کند.
در این ویژه برنامه، گروه‌های سرود مختلف از سراسر کشور به بیمارستان‌ها رفته و با اجرای سرودهایی که به پرستاران تقدیم می‌شود، از زحمات آنان تقدیر می‌کنند. این گروه‌ها همچنین با اهدای چند شاخه گل به آنان خسته نباشید گفته و از تلاش‌های شبانه‌روزی مدافعان سلامت در سراسر کشور سپاسگزاری می‌کنند.
تاکنون استان‌های تهران، تبریز، قم، مشهد، سیستان و بلوچستان، اصفهان، همدان، یزد، ساری، کرمانشاه، کرمان، بوشهر، یاسوج، بندرعباس، سمنان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، قزوین، البرز، لرستان و مرکزی به این پویش پیوسته و در روزهای اخیر گروه‌های سرودی را به بیمارستان خط مقدم مبارزه با کرونا فرستاده‌اند. این پویش تا روز تولد حضرت زینب و روز پرستار ادامه خواهد داشت.
نظر شما