سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۱۲۸۹۲
|
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
تولیدات مجازی فرهنگ‌سرای گلستان به مناسبت فرارسیدن آیین باستانی شب یلدا با عنوان «آخرین یلدای قرن» اعلام می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، پادکست آخرین یلدای قرن نوشته فاطمه شیرمحمدلواسانی با شعار «زایشی نو در تفکرمان» با گویندگی مهدیس مقیمی به نشانی https://www.aparat.com/v/os6ci  کاری از گروه فرهنگی فرهنگ‌سرای گلستان، فتوکلیپ «تولد زمین» کاری از کتابخانه طوبی با معرفی آداب و رسوم شب یلدا در شهرهای آبادان و خرمشهر با صدای باران صالحی به بررسی جلوه‌های حیات اجتماعی در شب چله از کهن ترین جشن ایران باستان می‌پردازد. این محصول فرهنگی در فضای مجازی به نشانی https://www.aparat.com/v/oYDuU  قابل مشاهده است.
 
همچنین پادکست «فلسفه یلدا» کاری از کانون رسانه گلستان به سرپرستی مصطفی قصابیان با رویکرد یلدا در فرهنگ ایرانی بهانه‌ای برای دورهمی، دیدو بازدید و صله رحم در همه اقوام این مرز و بوم تولید و برای مخاطبین به نشانی https://www.aparat.com/v/eNxkp در فضای مجازی بارگذاری شده است. 

«یلدا با عطر کتاب» با رویکرد ترویج فرهنگ مطالعه و دورهمی با کتاب با موضوع یلدا به معرفی تعدادی کتاب می‌پردازد که جشن یلدا به تالیف حمید سفیدگرشهاتقی،«یلدای روشن» اثر گروه نویسندگان فیدبو، میراث فرهنگی مکتوب اثر لریتا بدیعی و جشن یلدا به تالیف جمشید صداقت کیش برخی از این کتاب‌هاست. این محصول نیز با نشانی  https://www.aparat.com/v/9FRvf از سوی مخاطبان در فضای مجازی قابل بازدید است.

خوراکی‌های شب یلدا، موشن گرافی یلدا در قاب سلامت و یلدا آینه معرفت نیز از دیگر تولیدات  این مرکز به مناسبت شب یلداست و به ترتیب با نشانی‌های https://www.aparat.com/v/zIEco   و https://aparat.com/v/afpxu و https://www.aparat.com/v/cusoI  در فضای مجازی قابل مشاهده است.
 
فرهنگ‌سرای گلستان به نشانی میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک است

نظر شما