جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۱
کد خبر: ۱۱۲۹۵۰
|
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
فرهنگ‌سرای دانش با هدف ترویج فرهنگ و آشنایی نسل جوان و مخاطبان با موسیقی اصیل ایرانی اقدام به تولید و انتشار قسمت سوم برنامه «نواساز»، با موضوع معرفی نوازندگان سازهای اصیل ایرانی به معرفی سعید صدق گوی ثابت مدرس و نوازنده سنتور در شبکه‌های اجتماعی کرده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سعید صدق‌گوی ثابت، متولد ۱۵ اردیبهشت ۱۳۳۸ در تهران مدرس و نوازنده سنتور است. او از شاگردان فرامرز پایور بود و هم‌اکنون سرپرست گروه پایور است. وی از سن ۱۱ سالگی فراگیری موسیقی را در هنرستان موسیقی ملی آغاز کرد و پس از آن نوازندگی سنتور را نزد فرامرز پایورآموخت. از دیگر استادان او می‌توان به ارفع اطرایی، اسماعیل واثقی و اسماعیل تهرانی اشاره کرد.

وی تحصیلات عالی خود را با دریافت مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه هنر تهران به پایان برد. در اردیبهشت ۱۳۹۳ از سعید ثابت به همراه هوشنگ ظریف و محمد اسماعیلی در فرهنگ‌سرای ارسباران تجلیل شد.

از جمله فعالیت‌های هنری سعید ثابت به این موارد می‌توان اشاره کرد؛ عضویت در ارکستر ژونس موزیکال از ۱۳۵۰، همکاری با مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ایران از ۱۳۵۹، عضویت در گروه موسیقی «پایور»، سرپرستی گروه موسیقی ثابت، همکاری با ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی٬ انتشار دوره‌های سنتور، ردیف ابوالحسن صبا، دوره ابتدایی سنتور فرامرز پایور، انتشار مجموعه پیش‌درآمد و رنگ فرامرز پایور، تدریس در دانشگاه هنر تهران، تدریس در دانشگاه جامع علمی کاربردی، تدریس در هنرستان موسیقی پسران این محصول در قالب تایپوگرافی و به مدت  سه دقیقه و پنج ثانیه است. پژوهش، تهیه و تدوین این محصول  توسط محسن سپهرپور صورت گرفته است.
علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از این محتوا می‌توانند به نشانی instagram.com/farhangsaradanes  مراجعه کنند. 

نظر شما