پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۵۲
کد خبر: ۱۱۲۹۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی از انتخاب ۲۳ قاری از کشور‌های مختلف برای رقابت در مرحله نهایی بخش بین‌الملل این جشنواره خبر داد.
رقابت ۲۳ قاری خارجی در بخش بین‌الملل جشنواره تلاوت‌های مجلسی+اسامیبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، بخش بین‌الملل جشنواره تلاوت‌های مجلسی امسال برای اولین‌بار در حال پی‌گیری است و پس از ارزیابی اولیه ۲۳ قاری از کشور‌های مختلف برای این بخش از جشنواره انتخاب شدند. البته نماینده یا نمایندگان کشورمان هم به این بخش جشنواره افزوده می‌شوند.

داود جعفری دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی درباره بخش بین‌الملل جشنواره گفت: امسال برای اولین‌بار بخش بین‌الملل به جشنواره تلاوت‌های مجلسی افزوده شد و به دلیل شیوع کرونا آن را به صورت مجازی برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به استقبال از این بخش گفت: پس از انتشار گسترده فراخوان بخش بین‌الملل جشنواره با استقبال غیر قابل پیش‌بینی مواجه شدین و حدود 150 اثر از نقاط مختلف جهان برای ما ارسال شد.

جعفری ادامه داد: با پایان مهلت ارسال آثار ارزیابی اولیه آغاز و نهایتاً 23 تلاوت برای شرکت در بخش نهایی جشنواره انتخاب شدند که نمایندگان کشورمان به این تعداد افزوده می‌شوند.

دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی در ادامه اسامی قاریان انتخاب شده برای مرحله نهایی جشنواره تلاوت‌های مجلسی را به شرح زیر معرفی کرد.

محمد حیدری افغانستان
خداداد رسولی از افغانستان
جواد اکبری از افغانستان
سجاد علی حیدری از افغانستان
محمد عبدالمجبد الوان از مصر
محمد عبدالفتاح حلاوه از مصر
احمد خالد محمد الشافعی از مصر
عاصم احمد حسین از مصر
محمد طبیب الانصاری از هند
محمد حنیف از هند
سید عمر البخاری از موریتانی
محمد علی المین از موریتانی
عبدالمنان احمد فوزی از اندونزی
محمد اسعاری از اندونزی
ضرغام جهادی از عراق
ابراهیم حسین از تانزانیا
اسماعیل حسین حمدان از لبنان
زکریا الزیرک از مراکش
سفیان شنی نو از مراکش
احمد بن عمیره از الجزایر
احمد محمد طاهر از چاد
ساجورا بارا از گامبیا
نظر شما