جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۵
کد خبر: ۱۱۲۹۹۴
|
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
همزمان با حماسه ۹ دی به همت کتابخانه دکتر طوبی کرمانی
کتابخانه دکتر طوبی کرمانی منطقه ۸ همزمان با حماسه ۹ دی مسابقه مجازی کتابخوانی «حماسه غیرت» را برگزار می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، کتابخانه دکتر طوبی کرمانی منطقه ۸ همزمان با حماسه ۹ دی مسابقه مجازی کتابخوانی «حماسه غیرت» را برگزار می‌کند. این مسابقه با هدف ارتقای سطح مطالعه و آگاهی و رشد تفکر و بصیرت شهروندان در عرصه‌های اجتماعی با متنی از کتاب «حماسه بصیرت و ایمان» نوشته حجت‌الله ایزدی و علی‌محمد نائینی برای ۴ روز با ۴ سؤال تهیه و تنظیم شده است. خلاصه بودن متن‌های مسابقه به منظور درک سریع مخاطب از ویژگی‌های طراحی این مسابقه است.

متن مسابقه به این شرح است: «این پاسداشت احترام به ملتی است که بصیرت خود را به موقع در زمان فتنه نشان داد. در توصیف فتنه می‌توان آن را یک گرفتاری، بلوای اجتماعی و سیاسی دانست که روشنی و شفافیت لازم را ندارد و دوست و دشمن از هم متمایز نیستند. راه برون رفت از آن داشتن دید عمیق دارای بصیرت است. در این میان کسی بصیرت دارد که می‌تواند باطن امور را از ظاهر تشخیص دهد و با تأمل و تقوا از مشاهده صحنه، پشت ماجرا را بفهمد و در یک کلام ژرف‌نگر باشد. داستان فتنه سال ۸۸ صرفاً یک رقابت انتخاباتی نبود، بلکه دعوا بر سر اصل نظام، ولایت فقیه و اسلامی بودن حکومت بود و صحنه تقلب در انتخابات بهانه‌ای برای اهداف پلید دشمنان بود.»

کدام گزینه معنی فتنه و راه برون‌رفت از آن را بیان می‌کند؟ الف ) بلوای اجتماعی و سیاسی که شفاف و روشن نیست- بصیرت     ب) فضای غبارآلود سیاسی- دانش سیاسی    ج) بصیرت و فتنه در قرآن آمده است -حضور در صحنه    د) مشاهده صحنه‌های تظاهرات – بی‌تفاوتی 
   
شرکت‌کنندگان می‌توانند پس از مطالعه متن فوق، پاسخ سؤال را به شماره ۰۹۲۲۳۶۷۹۹۰۸ پیامک کنند. گفتنی است متن‌های مسابقه و گزینه‌های پاسخ برای علاقه‌مندان در سایت فرهنگ‌سرای گلستان به نشانی golestan.farhangsara.ir  بارگذاری می‌شود.

۱۵ دی ماه با اعلام اسامی برندگان به قید قرعه به ۹ نفر جایزه اهدا می‌شود. کتابخانه طوبی کرمانی در خیابان گلبرگ، خیابان شهید حیدری، روبه‌روی بوستان کوثر واقع شده است.
نظر شما